Gå til innhold
Arkivverket

[#78468] Christi Olsen født tidlig på 1800 tallet. i Krødsherad


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Jeg svarer her på et spørsmål som Arna Kristin Johansen stilte på DIS sine spørsmålsider. Da jeg har hatt et datacrash og derav ingen mulighet til å komme innpå deres sider , tar jeg det her.Glemt passord etc.Ved Christi's død står det at hun var født 1806. I 1865 tellingen var hun 66 år.Jeg har funnet en aktuell Christi Olsdatter som var døpt 26.5.1806 i Krødsherad. Ole Olsen var far og bodde på Brattåsen , som var en plass e.l. under Ørpen. Christi må nok ha vært en attpåklatt . Men moren Goro Eriksdatter var blandt fadderne.i 1801 kan du finne familien boende under Ørpen. Der har familien en plads med jordbruk som er selveiende. De er dog ikke nevnt i Krødsheradboka under den plassen , med det er ike første gang slikt har skjedd i den boken. Dog er familien nevnt under plassen Bratterud på side 607 i Krødsheradboka 1. Men her har man ikke fått med seg datteren Christi. Nå har jeg ikke dobbeltsjekket hvor det ble av Christi. Men det lar seg enkelt gjøre m.h.t. konfirmasjon m.v.Lykke til videre.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.