Gå til innhold
Arkivverket

[#78471] Adolf Todderud, Harreschous Hotel, Sandvigen Hotel


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

HeiDen danskfødte dekorasjonsmaleren Peter Christian Harreschou kjøpte Løkke gård i 1878. Den ble solgt i 1901 til Adolf Todderud (har ikke funnet ham i ft 1900) som døpte det om til Sandvigens Hotel, men etter bare 7 år solgte han det videre til Harreschos sønn W. M. Harreschou, som tok det gamle firmanavnet tilbake. Adolf Todderud har visstnok restaurert hotellet i den tiden han eide det.Mitt spørsmål er som følger: Er det noen der ute som har bakgrunnsinformasjon om Adolf Todderud? Alt er av interesse. Håper noen kan hjelpe meg?Er dette muligens Peter Christian Harreschou http://www.havrebjerg.dk/Havrebjerg sogn/havrebjergweb/1039.htm?Med vennlig hilsen Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

Fant Adolf Todderud i 1875 FT for Kristiania Lenke. Han må ha flyttet til Bærum i etter dette. Vet at folketellingen for Bærum er mangelfull for FT 1900.Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

HeiDenne Adolf Todderud skal visstnok ha vært i live i 1910 og i følge de opplysningene jeg har fått av dere døde han i 1906. Det er mulig at hans fornavn ikke er Adolf, men muligens Alfred. Etternavnet er også muligens med von foran Todderud. Så da er vel vi egentlig på nullpunktet igjen.Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.