Gå til innhold
Arkivverket

[#78472] Albert B. Murland - i Kitsap County, WA i 1910. Hvor i Norge kom han fra?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei!I 1910 bodde Albert B. Murland, kone Hilda og 5 barn (Helen, Elvira, Gordon, Alice og Ethel) i Olalla, Kitsap County, Washington. Senere flyttet de til Pierce County (trolig Tacoma) hvor Albert og Hilda også bodde i 1920 og i 1930.Hilda M. har jeg god peiling på: Hun ble født i Oakland, Freeborn County, MN i 1873. Foreldre: Gunder Gunderson (f.1838) og hustru Anne H.(f.1846)Det er verre med Albert B. Han skal være født i Norge ca1870. (etternavnet kan godt være en anglifisering). Er det noen som kan hjelpe meg videre her?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det står i FT1900, då han og Hilda bur i Tacoma, WA at han er f.sep 1868, i Iowa, det same står det i 1910 og 1920.Begge foreldra er fødde i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiPå FS finner jeg dette [url="http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#p=recordimage&c=fs:1488411&r=r_281855846&pn=p_208181598>Lenke dette Lenke og dette LenkeDet ser ut til at han er født i Iowa men hans foreldre er født i Norge.På den siste hvor familien bor hos hans svoger Arthur Gunderson kan du trykke på den grå firkanten oppe i høyre hjørne for å få opp tellingen.Elvira dør i 1934 antagelig ugift LenkeHilda dør i 1943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takker og bukker for raske og opplysende svar!I tillegg til alle opplysningene har jeg også lært noe om en ny søkemulighet innenfor Familysearch. 'pilot.familysearch' har jeg ikke vært borti før. Det jeg hadde om denne familien fra folketellingene fra 1900-1930 har jeg faktisk 'lurt' ut av det man kan finne via den åpne søkedelen på Ancestry.com.Når det gjelder vielsen til Albert Murland og Hilda Gunderson har jeg snublet over noe forunderlig:I 1900-tellinga står det at de har vært gift i 5 år. Mulig det. Kanskje giftet de seg 2x? Under vielser i Kitsap county (http://theusgenweb.org/wa/kitsap) står det nemlig at de giftet seg i Olalla 29.1.1908!Noen ekstra opplysnger til mulige slektsinteresserte som arbeider med Røyken?Faren til Hilda Marie Murland, Gunder Gunderson, kom fra Røyken i Buskerud (f. 1.6.1838 på Muserudbraaten). Foreldrene hans het hhv. Aasmund Gundersen Karlsrud (f.1807) og Maren Gjertsdatter Klemmesrud (f.1805). De emigrerte i 1855 og slo seg ned i Oakland, Freeborn Co. i Minnesota.Som sagt: Takk for all hjelp!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.