Gå til innhold
Arkivverket

[#78474] Hjelp til tyding kirkebok ,anmerkn.ved konfirmasjon


Gjest Anne J  Engmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Trenger litt hjelp til å tyde dette ! Gjelder anmerkningen som presten har skrevet ang. konfirmantpike nr. 17 Anna Mathea Jakobsdatter. Hun døpte et barn samme dag som hun ble konfirmert,og jeg forstår at presten stiller tvil ved hennes evner. Men hadde vært greit å få alt tydet Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Anne!Faa Kundskaber og ringe Evner, meget forsømt, men flittig. I Marts Maaned 1856 fik hun et uægte Barn, men i den Tid jeg har kjendt hende, har jeg intet Usædeligt hørt om hende, ligesom hun hos mig under sin Forberedelse til Konfirmation stedse har vist en stille og sædelig Opførsel, før jeg- efter hvad jeg presist[?] har talt med hende desangaaende, nærer det Haab, at hun meget angrer sit Feiltrin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Tusen hjertelig takk,nå blir min svenske slektning glad.Det er han som har sendt meg forespørsel om hjelp,jeg prøvde men måtte gi opp,men lovet ham at her var folk på forumet som var dyktige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.