Gå til innhold
Arkivverket

[#78481] Folketellingen 1900 mangler


Gjest Marianne Sulesund
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Sulesund

Jeg lurer på om mangler i den digitaliserte 1900-tellingen vil bli korrigert. Selv erfarer jeg mangler i Narvik, dvs Ankenes. Det er adresser i Ankenes som ikke er med, men som foreligger i de originale dokumentene. Jeg har sendt inn tips om dette for noen år siden.Vil disse bli korrigert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Det er bra du har lagt inn korrekturmelding om dette.Det foreligger ikke noen planer om korrekturgjennomgang av 1900-tellingen på nåværende tidspunkt. I skrivende stund er det 1910-tellingen som gjøres klar for publisering 1. desember.De originale tellingslistene for 1900-tellingen ligger i statsarkivene og det krever litt mer organisering å foreta en systematisk korrekturgjennomgang når kildematerialet er spredt.Vi vil se på arbeidsoppgaver og prioritering av disse, men først er det som sagt 1910-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.