Gå til innhold
Arkivverket

[#78482] hele handling stryket over


Gjest Anne-Grethe Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Hva bør jeg gjøre med denne innmelding til dåp hvor alt er strøket over?Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Skoger, Ministerialbok nr. 5 (1873-1884), Fødte og døpte 1875, side 45-46. Permanent sidelenke: Lenke Antar at dåpen ikke ble utført, men det bør vel likevel registreres? % tegn skal nyttast til å markere at en tekst er strøket over. Bør jeg da sette %foran og etter alle ord i handlingen% eller bør jeg registrere som vanlig å skrive i merknadsfeltet at hele handlingen er strøket ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Har nå lest og registrert handlingen og ser at den ble utsatt til 1 januar i samme kirke. Men da med en fadder mindre. Trenger litt hjelp til tyding av merknader.K: daaben blev udsat ?? ?? no. 1-1876. Opgiven af Barnemoderen. Begges 2 det. leiermaal med forskjellige. Hendes første med hendes mand, før de ægtevides. Hans første ?? no. 79-1870.Se link over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Når en hel post er strøket over så skal det strengt tatt prosent-tegn rundt hver opplysning, men jeg ser det arbeidskrevende i det og forstår godt hvis du legger inn egen kommentar i merknadsfeltet om at posten er strøket ut med evt. henvisning til hvor den er ført inn på nytt.Hva gjelder det ene ordet så klarer jeg ikke tyde det. Legger du ut melding i Brukarforumet om det får du nok raskt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Av bla. statstikk hensyn ville jeg brukt prosent på minst noen felt, feltet år, alle fornavn og kjønn (%m% eller %k%).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Syvertsen

Jeg har satt % tegn foran og bak hver opplysning, men ved kjønn får jeg opp vindu 'feil verdi'. Mener du jeg da bør fjerne kjønn og uekte av statistikk hesyn? Antar du da tenker at denne person blir telt 2 ganger som et uekte barn av hannkjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Bare klikk OK når du får 'feil verdi', Anne-Grethe. Tror det skal gå greit i Augustus 2. Verdien vil stå med %-tegn. Du vil få samme problematikken i dato-feltet, men det er bare å klikke OK og gå videre.Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Anne Grethe!Daaben blev udsat formedelst Barnets Sygdom, see no. 1. 1876.Spørsmålsteiknet ditt i det som er utstroke: see

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.