Gå til innhold
Arkivverket

[#78505] John Olsen Øien og Ildri Jonsdatter. Ekteskap?


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Jeg har lett etter disse uten å finne annet enn at de får sønnen Ole Martin 18.4.1874 på Frøya, Sør-Trøndelag. John er da oppgitt å være født i 1836 Tingvold,Romsdal. Ildri er født i 1837 Næsset i Romsdal.Er der noen som vet noe her? mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ved dåpen til Ole Martin, nr 16, står det at de ble ægtev(iet) 1859:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Sletta i Frøya, Klokkerbok nr. 640C01 (1866-1877), Fødte og døpte menn 1874, side 46-47. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Takk skal du ha Astrid, Men hvor ble de gift? og hvor ble de født? og hvem var foreldrene deres? Jeg synes dette er vanskelig men skal forsøke å tråkle meg videre. mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det stemmer. Vielse nr 3 Nesset/Rød:Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Nesset (Rød) i Nesset, Ministerialbok nr. 551A05 (1846-1879), Ekteviede 1859, side 211. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ungkarl Grds: John Olsen Svenslid af Thingvolds Præstegjeld og Pige Grd: Eldri Johnsdatter Øien.Hans far: Ole Johnsen. Hennes far: John Iversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Astri, du er jammen god og takk skal du ha! Dette hadde jeg ikke funnet selv. Takk fra Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Takk igjen, jeg synes det er godt gjort å lese gammel 'presteskrift'! hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.