Gå til innhold
Arkivverket

[#78524] Noen s. kan hjelpe meg med oppslag i Skånevik bygdebok ?


Gjest Svein Tislevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Tislevoll

Håper noen kan slå opp i Skånevik bygdebok for meg, det gjelder skredder Jon Børs (Bøes)(1689 - 1729),nevnt ca.1710, gift med Maren Anfindsdatter ell. Anfinnsdatter (ca.1680 - 1727). Håper på at det står noe om ekteparet, deres barn eller annen slekt.V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Skåneviksoga er på 4 bind.1. Gardar og ætter i Holmedal. 2. Gardar og ætter i Åkra. 3. Gardar og ætter i Sævareid Skånevik. 4. Gardar og ætter i Skånevik- Strondo.Hvor er han nevnt? Trenger litt mer 'kjøtt på beina' for å kunne slå opp. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Er det jeg ikke vet, bare lurte på om noen hadde greie på han fra før og visste hvor. Men kan ta en tur på biblioteket på mandag og se om bøkene er der og se etter om det er noe.V.h. Svein.Takk og ha ein fin dag du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Svein.Siden du nevner disse personene, må du ha fått disse navn fra et sted og spesielt når du referer til Skånevik.Så langt jeg kan lese, er der ingen referanse til hvor du har fubnnet disse personene??Jeg har prøvd å finne disse personen i navneregisteret for Skånevikbøkene uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Hei Otto, personene bodde senere på Stord i Hordaland. Takk for at du leste gjennom navneregisteret !V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Se tema : Om skredder Johan (Jan) Børs. Var en på den siden som fant en link til folketelling, som trolig har rette Johan Børs. Kan ikke med å legge inn linker enda jeg, siden jeg er nybegynner her på WebDebatt.V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.