Gå til innhold
Arkivverket

[#78542] Umulig og finne?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kontaktet Kirkekontoret på Moskenes,for og få svar på når Oluffa Torbina Marie Sivertsdatter og Ole Sivertsen Blix døde,men de fant absolutt ingenting om de der.Se Tema 78166 og 75108.Dette er jo helt utrolig!! Er det noen proffer som kan hjelpe meg? På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Hei. Søkte bare for å ha det gjort,etter Ole Blix i 1900-tellinga,og endte opp med denne svenske mannen som har 'rømt fra kona',kan det være Ole Sivertsen Blix selv om det ikke er oppgitt riktig fødselsår ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Anne. Ja,skal se det er den godeste Blix som har havna der.Svensk var han jo.Har nesten gitt opp håpet om og finne både han og Oluffa.Har sikkert ikke prøvd alle muligheter enda,men det føles slik. Hennes mann Johannes Hansen finner jeg heller ikke.Tenkte kanskje det stod noe der. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Fant noe annet også nå i kveld,prøvde å finne hvem Alvilde Østensen i 1900-tellinga var.Fant dåpen,mora het Indianna Petrine Hansen f.1878.Letet en stund etter henne,og da fant jeg at Oluffa fikk tvillinger i 1880,men den ene døde før fødselen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fantastisk!!Tusen takk!! Har tenkt at hun kanskje hadde flere,og du finner de Anne.Utrolig!! Skal se det er flere.Dette blir bare mer og mer spennende. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Skal prøve å finne ut av barnefaren,tror det står Hans Jakobsen Sten/Stene og-så kommer dette MIKANOS/MIKANEKUS (samme som står ved den Ole Blix i 1900) Prøver å google på ordet og får fram det jeg tror er russiske bokstaver. Syns også dette er spennende !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tenkte kanskje det var en Russer.Ja,dette er utrolig spennende!Er nesten sikker på at hun har flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Dette er nesten ikke til og tro.Tenk at du fant henne. Mange millioner takk Anne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hilsen Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Når Oluffas datter Elise Marie ble konfirmert står det at Oluffa er født Ranos.Se tema 75108.Noen som kjenner til det navnet? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er kanskje et gårdsnavn? Jeg finner Ranæs gård i FT 1900 under Surnadal (Møre og Romsdal)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Tror kanskje at det er et familienavn,Raanes,som egentlig er velkjent (også i min slekt) spesielt i Værøy,men også Moskenes-området.Ble skrevet Rones,Raanes,og i våre dager Rånes.Hvor det egentlig stammer fra har jeg aldri tenkt over. Skal sjekke opp i morgen om Oluffa kanskje har noen Raanes som forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

I 1865 ser du at det er endel med det etternavnet på Vindstad,med forskjellige skrivemåter (her er bl.a. ei Oluffa Raanæs ser jeg,men mye yngre enn Oluffa Sivertsdatter,da !)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk igjen Anne,og beklager sent svar!! De tok vel mange ganger navnet på plassen de flytta til som etternavn? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.