Gå til innhold
Arkivverket

[#78565] Postmester Boye Chrystie


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Postmester Boye Chrystie f 30.12. 1753, d 8.12. 1816, var gift med Magdalena Heichman , døpt 16.5. 1740 Skien, begravd 2.3. 1801 Brevik. Vet noen om det var barn av dette paret ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Får ikke til og legge inn en lenke,men jeg fant en Hans Chrystie født 1804 i Eidanger,Gift i Eidanger 23 Des.1850 med Johanna Marie Johnsdatter født 1815.Far til Hans het Boye Chrystie. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn ! Ser at vi svarte samtidig. Ja, disse barna og ektefeller har jeg. Det var etterkommere etter Boye jeg var ute etter. Finner Hans f 1804 i FT 1865, men ikke i 1875, så det er spm om han er død i mellomtiden? Ser at det er 2 døttre, Dorothea og Anna i FT 1865, lurer på om det var flere barn, her ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn 1801-tellingen med Boye Chrystie og hustru her: LenkeDet er stor aldersforskjell på ektefellene, så det spørs om du finner flere barn.De er jo sikkert flyttet ut før den tiden? Ser at det er en del Chrystie-slekt i både Østfold og Vestfold i 1801-tellingen. Prøvde et landsomfattende søk i 1801-på etternavn Chrystie, og det fantes mange familier med dette navn. Muligens nær slekt? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i 1782 finner du Boye Chrystie med hustru og to Piger, ingen barn nevnt her. LenkeDen Hans Chrystie som er nevnt med far Boye Chrystie 1804 nå vel da være født av en annen mor. Magdalena døde jo i 1801 , etter opplysningene.Jeg har lett etter dåpen til Hans Chrystie i Eidanger ca 1804, men ikke funnet den hittil, dessverre.Kan hende Arnstein kjenner til barn i ekteskapet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er i alle fall vielsen til Hans Chrystie i 1850 , kirkebok for Brevik, Se nr, 16. Fars navnet er som det ble nevnt Boye Chrystie . LenkeDåpen har jeg fremdelses ikke funnet. Der burde morens navn komme frem?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn ! Ja, det må være en annen mor til Hans enn Magdalena. Muligens er det også flere barn i 1. ekteskap. Klarer du å se i Kirkeboken under vielsen til Hans hva som står i tillegg til fhv Skibsfører ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn ! Boye var til overmål gift 3 ganger. 1ste g m Magdalena som døde i 1801, 2. gang 1801 med Dorothea Zachariasse Wesseltoft, som døde i 1808 og 3. gang 1810 med sin svigerinne Inger Bugge Zachariassen Wesseltoft. Hun døde i 1849. Ref her er 'Skienslekten Ording-Böyesen' ved Rikard Berge og Elisa Tandberg, Skien 1975. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk for den opplysningen,da må det være sønn av Dorothea i 2. ekteskap den Hans Chrystie som ble f. 1804 .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg i alle fall svar på om det var barn i første ekteskapet til Boye Chrystie: Her skifte etter 1. hustru: Lenke:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Gunn ! Det var flott, da vet vi det. Skulle være rart om det ikke var flere barn i 2. ekteskap da det varer i 8 år, og Hans er f 1804. Muligens er det også barn i 3. ekteskapet fra 1810. Det er vel ungkar det står etter Skibsfører i Kirkeboken. Der står det også at kona het Jensdatter, men i innleg 2, her, så ref hun til som Johnsdtr. Ville tro at Kirkeboken er riktig ? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg har nettopp kikket på noen data levert til Dis treff. Der finner jeg flere som oppgir disse barna fra Boye Chrysties 2. ekteskap:Hans f. 1804 i Brevik.Simon f. 1805 i Brevik, d. 1857 i EidangerLars Schwint f. 1806, d. 1807 BrevikDavid f. 1808.Har funnet dåpen til Hans her i 1804 se 11 jun: LenkeHar også funnet Davids dåp ( sendt deg i mail)De andre skal jeg prøve å finne i kirkebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, dette ser lovende ut. Her fant jeg dåpen til Simon Zachariasen 25 jun . s høyre side her: LenkeDa hadde du rett i at det nok var flere barn.Får se om jeg finner sønnen Lars som døde 1 år gammel, og Simon som oppgis død 1857 i Eidanger?:-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Veldig bra Gunn ! Her dukket det jo opp flere stykker. Takk for hjelp !! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her dør Lars Schvint 1807, beg 21 des: LenkeDa ser det ut til at Hans og Simon i alle fall vokste opp. Skal lete litt etter Simon i Eidanger. Han kan også ha fått etterkommere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Dette var veldig flott Gunn, takk igjen ! Artig å se at en av fadderne var Johan Marcussen Bøckmann! Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da fant jeg også Simon Zachariasen Chrystie død som kjøbmand her i Eidanger: LenkeSe nr. 25 14 aug. Kan hende det er mulig å finne om han var gift og hadde barn:-)Morsomt at jeg fant dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.