Gå til innhold
Arkivverket

[#78582] Noen som kan hjelpe?


Gjest Heidi Pauline Bredde
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Pauline Bredde

Jeg har en bestefar som ble satt på barnehjem i Oslo i 1904 da han var ca 3 år gammel. Han visste aldri noe om sine foreldre men jeg har klart å finne ut hvem de er.Det jeg nå lurer på er hvor Myrerhaugen D (snippen) ligger? Hans far (Arnt Johansen), står med dette bostedet da min bestefar ble født.Har søkt litt rundt om og finner at myrerhaugen kan det hete flere steder rundt om. Men det mest konkrete jeg har funnet er i Maridalen. Ligger det under Aker??Håper noen kan hjelpe ;-)Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Pauline Bredde

Ja, jeg har også funnet ut dette. Men på tellingen for 1900 så står han og foreldrene oppført med bosted Aker, Myrerhaugen D ( snippen) og det er dette stedet jeg er litt på letingen etter.Har sett at det kan være maridalen men lurer på om det kanskje kan være et annet sted?;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved å lete etter Myrerhaugen/Snippen i 1865 fant jeg Snippen i Nydalen V.Aker. Det kan passe i og med at beboerne da også var spikerarb.Undres på om det ikke lå under Myrer gård?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Måtte sjekke litt i byleksikonet. Myrer gnr.75/738, Nordstjernevn. 7, tidligere plass under Østre Grefsen gn.75/252.Andre Myrer... er nevnt i bydelen Kjelsås, og det ser ut til at de også har forbindelse med gården Myrer.Er usikker, men lurer på om det kan høre under Sagene menighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Mine aner, som var spikerarbeidere på Kjelsås, er å finne i kirkebøkene for Vestre Aker. I Vestre Aker er det også bøker fra kapellene i Maridalen, Sørkedalen (hvor jeg har funnet Nordmarksslekter) og Nydalen, som er skannet inn. Sagene er også riktig sted å lete. Jeg vet ikke helt hvordan grensene går geografisk eller tidsmessig.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.