Gå til innhold
Arkivverket

[#78585] Martin Jensen, født Strømmens sokn i 1852 - Når og hvor døde han?


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Han var født på gården Knem nordre den 5. juli 1852. Ble døpt i Hurum kirke i Buskerud 22. august 1852. Ved 1865-tellinga for Strømmens Sokn (som da tilhørte Vestfold) bodde han sammen med foreldrene og 5 søsken på Knem nordre. Martin Jensen giftet seg 28. oktober 1876 i Trefoldighet kirke i Kristiania, med Emilie Sophie Larsdatter. 28. februar 1884 fikk de sønnen Ludvig. Han ble døpt i Paulus kirke og da bodde familien i Grünersgt. 12 i Kristiania. Jeg kan ikke finne familien på denne adressen i Adressebok for Kristiania for 1887/-88. Jeg finner heller ikke Martin og Emilie Sophie i 1900-tellinga. Sønnen Ludvig Jensen ble konfirmert 25. september 1898 i Hedrum kirke, Larvik, Buskerud. Ved konfirmasjonen bodde han på gården Hagtvedt i Hedrum kommune. Her bodde han også ved folketellinga for 1900. Han var tjenestegutt. Jeg har ikke klart å finne noe slektskap mellom familien på Hagtvedt gård og familien til Ludvig. Jeg lurer derfor på om faren, Martin Jensen døde da Ludvig var liten og at han kanskje ble ”satt bort”. Ville bli veldig glad for å få hjelp til å finne ut av dette. Med vennlig hilsen Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Nei, disse tingene har jeg ikke sett. Så fantastisk! Nå vet jeg i alle fall at han levde i 1897, i tillegg til alt det andre jeg har fått vite. Tusen takk!!! Mvh Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.