Gå til innhold
Arkivverket

[#78589] Nordfjord - Hans / Anne Haus, Davik, Andenes - ei uløyst gåte


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Carlsen

Jeg har ikke ord, Åse, for en fantastisk jobb du har gjort, og for en utholdenhet!! Jeg har fulgt med i debatten, men har dessverre ikke hatt anledning til å gå i dybden. Er takknemlig for at jeg samtidig har fått løst min store gåte, nemlig Gjertrud Hansdatter, som jeg mer eller mindre har lett etter i ett år - gift med min slektning Erich Jonsen Balsnes. Selv om gåten ikke helt er løst i og med at foreldrene ennå ikke er lokalisert, så er vi (du/dere) kommet et langt skritt videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg vurderer å lage ein ny tråd på foreldra her, men sidan overskrifta framleis er dekkjande, går eg vidare her.Eg klarer ikkje å legge frå meg denne Lenke Anne Absalonsdtr Daviknnes, død 70 år gl 1779. Denne alderen vil passe perfekt med mor til Ola Hansson Daviknes, som vi veit er identisk med Ola H.Haus, og som vi også veit er busett på Daviknes på denne tida.Det står dessverre ikkje sivilstand på henne, men eg vil ha henne som ein god kandidat inntil det motsette er bevist.Er det nokon som har funne henne andre stader, t.d. som fadder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eg har sjekka alle Absalon/Aksel eg fant i registeret i bygdebok for Bremanger (alle banda) for om mulig å finne noko der som kan knytast til Anne Absalonsdtr. men fant ingen kandidatar der som kan passe som far til Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eg har sjekka alle Absalon/Aksel eg fant i registeret i bygdebok for Bremanger (alle banda) for om mulig å finne noko der som kan knytast til Anne Absalonsdtr. men fant ingen kandidatar der som kan passe som far til Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Eg har sjekka alle Absalon/Aksel eg fant i registeret i bygdebok for Bremanger (alle banda) for om mulig å finne noko der som kan knytast til Anne Absalonsdtr. men fant ingen kandidatar der som kan passe som far til Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Hehe.. ja eg veit ikkje kva som gjekk til - når eg etter ei tid sjekka tråden låg der tre likelydande innlegg av ein eller annan grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Litt filosofering over foreldra til Hans / Anne:Hans er nemnt som Olsson, så faren må ha heitt Ola. Mora bør ha heitt Anne, sidan eldste dottera heiter så. Eit anna alternativ er at Hans har vore gift før, og at denne kona har heitt Anne.Neste dotter er kalla Ingeborg, så ei av mødrene bør ha hatt det namnet.Far til Anne kan ha heitt Ola - neste son Knut undrar meg litt, for om han var oppkalla etter ein viktig person, t.d. bestefar, burde namnet vore brukt opp igjen. Men ein ser det same med Absalon - namnet blir ikkje brukt opp att på neste gut (Peder), men så deretter.Noko ekteskap har eg ikkje funne, men det vil ikkje nødvendigvis seie at det ikkje kan finnast. Kyrkjebøkene i Davik er i følgje Harald dårleg førte i denne tida, og i Gloppen har vi endåtil ei treårig lakune som tek slutt i 1739. Andre sokn kan vel også ha varierande kvalitet så tidleg.Fødselsåret til Anne bør ca vere mellom 1710 og 1720 for at ho skal vere i fruktbar alder når dei 9 borna kjem til. Hans må også helst vere fødd før 1720, men kan som kjent vere betydeleg eldre enn kona, og det er ikkje utenkjeleg at han står i 1701-manntalet.Geografisk er det freistande å tru at minst ein av dei skal høyre til i Davik sidan dei buset seg på Haus, men resten av Nordfjord, ytre Sunnmøre, ytre Sunnfjord og Bergen er eit naturleg omland.Sosialt lag? Tja. Eg har ikkje så veldig mange skifte å forholde meg til, og eg er ikkje så røynd i denslags at eg veit kor stort eit vanleg bu kunne vere, men kan nokon sjå på skiftet etter Anne (18) og Brite (24) og sjå på storleiken der - er det velstandskvinner eller meir 'ordinære' damer som har døydd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Aase! Du er utholdende du:-) Regner med at Familysearch har vært prøvd når det gjelder ekteskapet mellom Hans (Olsen?) og Anne (Olsdatter?). I Gulen i Sogn ble det gift et par (Hans Olsen og Anne Olsdatter) den 1. jan. 1735 og i den 6. juli 1739 gifter en Hans Olsen seg med Anne Rasmusdatter, alt ifølge Familysearch IGI. Men om dette er de du leter etter gjenstår å se! Lykke til med arbeidet.Mvh. Kjell (som følger saken på sidelinja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg er ikkje så flink med Familysearch, så dette skal du ha takk for! Ytre Sogn er absolutt med i det sannsynlege omlandet.Vigsla i 1735 er her Lenke - kva er det fulle namnet til brudefolka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Kan det være 'Mittacher' på ham og 'Saugstad' på henne? Er desverre ikke så kjent med gårdsnavnene i Gulen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Dersom det er øverst på side 74 som er meint, står der Hans Olsen Mittackle[Midt-Takle] og Anne Olsdatter sammesteds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Tja, da burde jeg ha navn på event. barn som dette paret skulle ha hatt der i Gulen. Men... Jeg prøvde Ole Hansen siden det er nærliggende at de hadde en sønn med det døpenavnet, og fant to, men ingen av dem hadde en mor med navn Anne: Ole Hansen 22. jan. 1740 med for. Hans Olsen og Christi. Ole Hansen 25. aug. 1736 med for. Hans Olsen og Gjertrud. Det beste hadde jo vært å sjekket kirkeboka, da FS ikke alltid er å lite på. Kanskje det finnes en bygdebok for Gulen, hva vet jeg?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Familysearch (FS) opplyser at Hans Olsen Midttakle var født 1714 i Brekke, Gulen, av foreldre Ole Olsen Midttakle og kona Ragnhild Larsdatter. Om du blir noe klokere av dette Aase, aner jeg ikke.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Ragnhild var ikkje noko bra namn i denne samanhengen, så eg kjem ikkje til å bruke tid på dette paret, trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.