Gå til innhold
Arkivverket

[#78591] Jørgen Bjørn Blom Bohre


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Det får være som du sier Iver: 'en sprø spekulasjon' Jeg har nå fått de svarene jeg ønsket, untatt selve dåpen til Jørgen Bjørn. Takk for hjelpen. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Det var kanskje ikke en så sprø tanke likevel Iver.Dette kom fram i adressebok for Oslo 1955: Bjørn Blom Bohre, agentur, tekn.merk.oversetting, St.Olavspl.1 Laila Blom Bohre, fru, (Eidsivating Lagdømme) samme adrBjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

For meg er tanken fortsatt like sprø, for var ikke Laila svigerdatter til Anthon Kristian Blom Bohre (omtalt i innlegg 45)?Jørgen Bjørn og Lailas ektefelle var vel tremeninger ?(Eller tuller jeg nå ?)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Har ikke helt oversikten. Det jeg imidlertid har funnet er at jeg har søkt opp Laila Blom Bohre i DIS gravstedminner og funnet at hun er født i Bergen i 1911 med pikenavn Irgens. Hun er også begravet i Bergen og døde i 1974. Hun er jo ikke begravet sammen med Bjørn i Oslo. I FS finner jeg Laila Bergmann Irgens født 11.08.1911 i Bergen. Foreldre er Sigurd Irgens og Hildur Johansen Bergmann. Der stopper det så langt. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jeg slurva nok litt i innlegg 53.For det ble en ”BLOM” for mye.Det er nok en familielink mellom Lailas ektefelle og Bjørn.Laila var som sagt svigerdatter til Anthon Christian Bohre f.1884 (som ikke har noe Blom i navnet sitt). Og han er enten søskenbarn eller nevø til Albert Blom Bohre. (Begge er i alle fall etterkommere av Enok Bore)Her husker jeg ikke hva jeg fant fram da jeg tittet på innlegg 45 og jeg trekker meg en smule på at Bjørn var ektefellens tremening, - men noe nærmere slektskapsforhold var det ikke.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk til dere begge. Dersom noen vet når og hvor Bjørn og Laila giftet seg, ville det være kjekt. Også om de fikk noen barn sammen. Det ville også vært fint om noen visste hvor det ble av Bjørn's søster Annie født i 1894. Det er ikke Annie født i 1894 som Siw viser til i innlegg 35, men Annie født i Fredrikstad i 1913. (Det var min farmor) Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Brått skjønner jeg at det er noe vesentlig jeg har (eller kan ha) misforstått.Jeg gikk ut fra (og det var kanskje dumt), at Laila Bohre som holder til i Oslo i 1955, IKKE var gift med Bjørn, men at hun holdt til på samme adressen som sin manns slektning.Jeg tolket gravminneregisteret på den måten, at hun må ha vært Anthon Christian Bohres svigerdatter da hun ble gravlagt i 1974 i Møllendal i Bergen, - på samme gravelund som det jeg trodde skulle være svigerforeldrene. (A.C.Bohre og K.C.Bohre). Laila ligger altså på repslager Christian Irgens familiegravsted, som den desidert yngste.Men selvsagt har du rett (etter all sannsynelighet), Bjørn. (Jørgen) Bjørn og Laila bør ha vært ektefeller, og da blir selvsagt min ”spekulasjon” om at hun er svigerdatter til A.C.Bohre riv ruskende feil. - Beklager om jeg har skapt forvirring!Gjertrud Marie Meidel Albrethson (f.1901 Lenke ), var altså Bjørns første ektefelle, og Laila ser ut til å være den andre.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Annie Blom Bohre f. 18 mars 1894, døde 19 januar 1965 i Los Angeles, California 19 januar 1965. Hun giftet seg med Erling Hanson Asker f. 8 april 1875 i Asker. Han døde i 1947 i 1947 i Chicago Cook, IL USA. Jeg har registrert 3 barn Earl Hans Asker, f. 16 feb 1915 i Illinois, og døde 23 des. 1988 i Indio, Riverside, California. Helen Asker f. omk. 1919 i Ill. og Joy Asker f 13 april 1931 Ill.Joy giftet seg med en Gault, og en etterkommer har opprettet et slektstre på Ancestry.Com (Gault Family Tree), men jeg kan dessverre ikke lese levende personer. Hennes brukernavn er 1098aspen, Carbondale, Colorado, USA. Hun kan kontaktes via Ancestry.Com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Når det gjelder Anton Christian Bohre er han født i Stavanger 10 juni 1884. Han er sønn av Enok Bore f. 31 jan. 1855 i Stavanger. Enok er bror til Albert Blom Bohre. Enok giftet seg 25 nov 1883 i St. Petrikirken i Stavanger, med Elisabet Jørgine Jakobsen f. 25 des. 1861 i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Du har ingen ting å beklage Iver. Der det ikke blir stilt spørsmål eller spekulert, skjer det svært lite. Takk til deg også Gaute for sikker og presis informasjon. Kanskje du Gaute ville se litt på denne linken: 56697: Ole Larsen og Ellen Gurine Andersdatter i Stavanger 1832, da jeg har har kjørt meg fast.Det gjelder momor til Albert. Takk igjen for all hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vedr adressen St.Olavpl 1 i 1955 Dette er en forretnigsgård med bl.a.kontorer Ser det står nr 318-319 på Bjørn Bohre og Laila Bohre Står det samme i 1953-1954 Finner ikke boligadresse på disse to,mulig de bodde i Aker ?Tok en titt på den kommunale FT 1 Des 1937 Ullevålsveien 88 4 etg oppg A:Ikke mye nytt her (Gjør et nytt forsøk på Oslo byarkiv når jeg har bedre tid)Bjørn Blom Bohre f.9/10-1899 Bergen. Gjertrud Marie Bohre f.5/4-1901 Dimmelsvik.Inger Marie f.13/7-1923 Oslo. Elin Elisabeth f.24/8-1925 Asker BærumKontorsjef i firma Asbjørn P BjørnstadFlyttet til nåværende adresse:17/10-1933 fra Villa Breidablikk,Høvik Bærum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.