Gå til innhold
Arkivverket

[#78595] Oliva Johanne f. 27 januar 1867 uægte - hvem er foreldrene og deres opphav ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Oliva Johanne f. 27 januar 1867 uægte - hvem er foreldrene og deres opphav ?Finner henne ikke i folketellingen 1875 , 1885 og 1891 for Bergen .Dåpen nr. 124 : Oliva Johanne f. 27 januar 1867 uægte - hvem er foreldrene og deres opphav Oliva (Olivia) Minde og Alfred Dahl får en datter Astrid Margrethe den 13.september 1900 og døpt 23. september 1900 Fødselstiftelsen i Bergen ( nr. 52 ). Det står at Olivia og Alfred ble ægteviet 10/12- 1895 , men jeg klarer ikke tyde hvilket samfunn de ble viet i. Er det mulig å finne denne vielsesinførsel noe sted ??LenkeHåper noen klarer å hjelpe.Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

SNL:irvingianere Forfatter: RedaksjonenRettighet (lisens): friSist endret:Uttale: irvingiˈanere irvingianere, vanlig navn på Den katolsk-apostoliske kirke, et kirkesamfunn som vokste frem i London under den apokalyptiske stemning etter Napoleonskrigene, navn etter Edward Irving som sluttet seg til bevegelsen. Bevegelsen samlet seg om læren om Kristi snarlige gjenkomst og den siste dom. Tungetale og andre ekstatiske fenomener ble tillagt stor betydning. I 1833 ble samfunnet organisert; fra 1835 ledet av 12 «apostler». Gudstjenesten kom etter hvert til å bli utført etter en rik, katoliserende liturgi. Bevegelsen fikk en del tilslutning i Tyskland og Danmark. En menighet i Oslo ble grunnlagt 1877; i Norge hadde samfunnet 700–800 medlemmer da det var på sitt høydepunkt i 1890-årene.http://www.snl.no/irvingianere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Nå blir det et skudd i blinde... Da jeg så pleieforeldrene var fra Haus/Gjerstad, begynte jeg å leite etter Johanne der. Jeg fant denne:LenkeTenkte kanskje Skulstad kunne ha blitt til Skjulestad ved Olivias fødsel.Finner en Ole N. Minde i Berge 1865, men han er gift. Så da kan vi vel se bort fra han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.