Gå til innhold
Arkivverket

[#78605] Mellom Bolærne


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Er det noen som vet når husene i Solvik på Mellom Bolærne bygget og evt ble revet. Er bare grunnmurene som står igjen i dag. Min mann sin familie bodde der frem til 1939, da militære tok over. Lurer også på hvem blikkenslager Hjalmar Larsen er som bodde der ute. Var det bebyggelsen i Solvik før 1920? Lurer på hvordan de levde der ute? Kansje noen vet noe:) Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det at den mellom Bolærne ble brukt til øvning var spennende. Vår familie flyttet dit 1920-21. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det at den mellom Bolærne ble brukt til øvning var spennende. Vår familie flyttet dit 1920-21. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hvilken del av Mellom Bolæren er det du kaller Solvik. Hvor lå dette. Jeg kjener til husene i Jensesund, mot Vestre Bolæren. Så lå det fram til 90-tallet rester av hus og grunnmur til to hus til i Samuelsbukta på midten av Mellom Bolæren. Så var det Grevehytta lenger øst, og så lå det vel en grunnmur til et hus ved Kongshavnsund, syd for Russerfangenes gravplass. Er det noen av disse stedene du mener.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ligger to grunnmurer der og rester etter brygga. Har en film om plassen. Det er skilta fra andre siden av øya mot Solvik. Det ligger mot Kongshavnsund :) Familien vår bodde der fra 1916 til de matte reise fra hus og hjem 1939. Jeg skal legge ut en link til filmen. Her er bilder av min mann sin bestefar som bodde der ute med familien. Har du info om familie som har bodd der ute etter 1916? Vi trodde først de flyttet dit 1920, men gamle lydopptak kommer det fram at det var 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.