Gå til innhold
Arkivverket

[#78606] Tydehjelp dåp i Ås


Gjest Elisabeth Skaret
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Skaret

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med å tyde hva det står om nr 62 Mathea Tams, datter av Capitaine Oppen? Hvis det ikke står hvor de bodde hen, er det noen som vet noe om det? Familien flyttet etterhvert til Re i Vestfold. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Litt lenger ned på venstre side den 24.Oktober 1806 gifter Mathea seg med Jørgen Von Mosgaard i Aurskog.Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Ekteviede 1807, side 23. Permanent sidelenke: LenkeDette tyder jo på at hun flyttet tilbake til Aurskog etter noen år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

10 år eter vielsen dør Jørgen i 1816. De får en datter 23 August 1806. Cicilia Cathrine Barbra Siste på venstre side:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Aurskog, Ministerialbok nr. I 3 (1767-1807), Fødte og døpte 1807, side 168. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

De får en datter til 12 November 1809. Caren Bolette.Men den var ikke lett å finne i kirkeboken... De får en sønn Hans Jørgen som blir født 18 Juli 1808,men han dør 15 September samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Gjølstad

Jeg tror det står, rett og slett, Hr Capitaine Oppens Barn Mathea Tams. Hun ble døpt 20. juni i Froen (Frogn) kirke. Det er ingen opplysninger om hvor de bor, men de sogner til Froen og ikke til Ås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Skaret

Takk for hjelpen. Matheas ekteskap med Jørgen Mosgaard hadde jeg fra før av. Mangler hvordan de traff hverandre. Nå som jeg vet at Mathea ble døpt i Frogn har jeg ihvertfall fått snevret inn leteområdet litt når det gjelder henne og foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.