Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Samuel Halvorsen

[#78612] Mikal Eilefsen Lomeland.

Recommended Posts

Leter etter slekta til Mikal Eilefsen Lomeland og Martha Viljensdatter på Helleland.Eilef ble født 1868,og Martha 1876.Vet at de fikk datteren Ingeborg 20 Jun.1898,og Inga 6 Jun.1901 på Helleland.Ellers har jeg ingen opplysninger.Er int.i alle opplysninger på både Mikals og Marthas side.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk. Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Folketelling 1900 viser foreldrene til Mikal Lenke De var fra Helleland de også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Dåpen til Mikal Bertin ministrialbok Helleland/Helleland, Bjerkreim (1863-1886) side 12 Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Tomter

Dette kan være kona Permanent sidelenke: Lenke Viljen er et uvanlig navn. Presten har skrevet Marte. ministrialbok Helleland/Helleland, Bjerkreim (1863-1886) side 32.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Barn Ingeborg,f20.6.1898. gift m,Lautitz Larson Fitjar Stord. Inga,f 6.9.1901. Gift med herr Vesterheim Stord. Betsine,f 16.9.04,gift m Johannes Salte Stavanger.Einar,f16.3.09,overtok farsgarden,gift med Lisabet Holand,Madla. Vilfrid,f,18.3,13,gift med Sven Årstad Stavanger. Signy,født 21,gift m Olaf M Slettebø i Egersund. Det forteller Petrus Valand i Hetland Skibreie Helleland sokn bind 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk begge to!!! Har aldri hørt navnet Viljen før,men jeg ser at det er mye brukt på Helleland. Har hørt at ei jente i den slekta reiste over til USA,men jeg har ikke funnet henne enda.Det var vel vanlig at de reiste fra Bergen? Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Du får spørre på biblioteket etter boka. Du finner aner i boka tilbake til 15 tallet. Ikke uvanlig å reise til USA fra Stavanger,både fra Helleland og Stord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for hjelpen Sigbjørn!!! Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive