Gå til innhold
Arkivverket

[#78612] Mikal Eilefsen Lomeland.


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Leter etter slekta til Mikal Eilefsen Lomeland og Martha Viljensdatter på Helleland.Eilef ble født 1868,og Martha 1876.Vet at de fikk datteren Ingeborg 20 Jun.1898,og Inga 6 Jun.1901 på Helleland.Ellers har jeg ingen opplysninger.Er int.i alle opplysninger på både Mikals og Marthas side.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Dette kan være kona Permanent sidelenke: Lenke Viljen er et uvanlig navn. Presten har skrevet Marte. ministrialbok Helleland/Helleland, Bjerkreim (1863-1886) side 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Martha/Martes far i 1900. Han bor hos sønnen, kona Ingeborg er død. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f01115&gardpostnr=152&personpostnr=976#nedre>Lenke Folketelling 1865: Lenke Dette er foreldrene til Villien på Lomeland. Her kan det være en kandidat til mor Ingeborg Roaldsdatter, døpt 1852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Barn Ingeborg,f20.6.1898. gift m,Lautitz Larson Fitjar Stord. Inga,f 6.9.1901. Gift med herr Vesterheim Stord. Betsine,f 16.9.04,gift m Johannes Salte Stavanger.Einar,f16.3.09,overtok farsgarden,gift med Lisabet Holand,Madla. Vilfrid,f,18.3,13,gift med Sven Årstad Stavanger. Signy,født 21,gift m Olaf M Slettebø i Egersund. Det forteller Petrus Valand i Hetland Skibreie Helleland sokn bind 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen hjertelig takk begge to!!! Har aldri hørt navnet Viljen før,men jeg ser at det er mye brukt på Helleland. Har hørt at ei jente i den slekta reiste over til USA,men jeg har ikke funnet henne enda.Det var vel vanlig at de reiste fra Bergen? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Du får spørre på biblioteket etter boka. Du finner aner i boka tilbake til 15 tallet. Ikke uvanlig å reise til USA fra Stavanger,både fra Helleland og Stord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.