Gå til innhold
Arkivverket

[#78634] Anders Johannesen Brandsdal


Gjest Karl H. Meyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl H. Meyer

Leiter etter en Anders Johannes Brandsdal, f. 02.10.1867 Brandsdal, Gulen. Ønsker å finne opplysninger ette hans konf. i 1882. Finner ikke han i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Under 'søk i alle basar' finner jeg en Anders Olsen Brandsdal under 'døde i Bergen'. Denne karen døde 23-3-1937 og han var etter sigende født i 1872. Kan det være riktig mann???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei Det er mye sansynlig at det er den rette Anders som døde i 1937. Men denne Anders jeg leiter etter er født i 1867 etter kirkebøkerne.Jeg fann en yngre bror av Anders han skreiv seg også som Olsen Brandsdal. Far til gutten er Johannes Olsen BrandsdalMvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

21. juni 1898 gifter Andreas Johannessen Brandsdal seg i Nykirken i Bergen. Brur er Anna Andersdtr Lutro frå Ullensvang.Par nr 58: LenkeDet som ikkje stemmer her er årstal for konfirmasjon. 1882 skriv du. 1884 står det i kyrkjeboka.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Det er meir som ikkje stemmer her! Anna Andersdtr Lutro bur heime i Ullensvang som ugift i 1900: LenkeFar til Anna er Anders Olsen Lutro, slik det står då ho (?) gifter seg med Anders.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Her handler det om 2 brødre. Den eldste var født 2/10 1867 og døpt Anders og ble konf. 1882. Den andre broren ble født 7/11-1869 og ble døpt Andreas og konf. 1884. Begge to i Gulen av foreldre Johannes Olsen og Christi Olsdatter. Sistnevnte Andreas døde i Bergen 1932 og bodde da i Lappen 9. Han etterlot seg enken Anna og dtr. Johanna, sønn Anton, dtr. Anna og sønn Olaf. Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei Dag Dette stemmer, Jeg sitter med samme opplysningene. Mange takk fo opplysningen.Det er broren Anders jeg ønsker opplysninger om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Hei Karl. Det er verdt å nevne at Anders foreldre Johannes Olsen døde 26/1-1918 på Brandsdal i Gulen og Christ Olsdatter døde 14/8-1909. Da kan du eventuellt undersøke om Anders (f.1867) er nevnt i skiftet etter noen av foreldrene og ev. hvor han da befant seg. Mvh. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Solberg

Hei igjen Karl. Som en tilleggsopplysning kan jeg nevne at Anders eldste bror Gjert som var gift og bodde på Brandsdal døpte en datter - Kristine den 17 april 1887 i Gulen. Da er både Anders og Andreas nevnt som fadre og begge er skrevet ungkarl. Året etter døper Gjert en sønn - Johannes den 27 mai 1888. Også da er Anders nevnt som fadder. Det står ikke noe om hvor Anders bodde da, men det er vel trolig at han fremdeles bodde hjemme da. Da Gjert senere bar barn til dåpen er ikke Anders nevnt. Mvh. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ein liten ting: Kvifor står Anna Andersdtr Lutro oppført som ugift i 1900 dersom ho gifta seg med Andreas Olsen Bransdal i 1898?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl H. Meyer

Hei Marianne Det er et spørsmål jeg ikke kan svare på, følg med på Ariivforum. Der vil jeg legge ut endel spørsmål til Statsarkivet i BergenMvh Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.