Gå til innhold
Arkivverket

[#78645] Arthur James Faircloth. Britisk handelsreisende som ble far i Norge


Gjest Harald Flaten
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Flaten

Kenneth James Faircloth ble født i Norge (Kr.sand S?) omkring 1913. Etter sigende skal faren ha vært en britisk handelsreisende ved navn Arthur James Faircloth og moren den norske Edvarda Flack. Arthur James og Edvarda var ikke gift. Dette er alt som finnes av opplysninger.Er det noen som kan kaste lys over disse hendelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Dette var alle tiders. Tusen takk skal dere ha alle sammen.Knut. Jo dette er helt sikkert Edvarda i 1900. Jeg fant hennes dåp [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=901&idx_id=901&uid=ny&idx_side=-133>LenkeNå kan jeg nok nøste en god del videre.Men så er det anene til Handelsreisende Arthur Faircloth da. Han er født i 1884 i h h t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Jon ErikDu har helt rett. Det var Edvarda som var født i 1884.Altså; går det an å finne Arthur Faircloth, født 1877, i England?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Fant en Arthur Faircloth født i Newport på Ancestry:Name: Arthur Faircloth Year of Registration: 1877 Quarter of Registration: Jan-Feb-Mar District: Newport M County: Glamorgan, Gwent, Monmouthshire Volume: 11a1901 Wales census: Name: Arthur Faircloth Age in 1901: 24 Estimated birth year: abt 1877 Relation: Lodger Gender: Male Where born: Newport, Monmouthshire, WalesCivil parish: Merthyr Tydfil Ecclesiastical parish: Merthyr Tydfil Town: Merthyr Tydfil County/Island: Glamorgan Country: Wales Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Denne Arthur ser jo lovende ut.Finnes det muligheter til å lete frem hans foreldre?Arthur og Edvarda ble gift i Newport 26/12-1913. Kan man finne bevis for dette ekteskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Verner Wennerberg

Jeg pusler litt med min og konas slekt, så da jeg så disse spørsmålene ble jeg jo litt nysjerrig. Edvarda (Varda) var tante til min svigermor og alle disse opplysningene var kjent for meg fra før. (Og litt til) Er du i samme familien?. Hilsen Ole V. Wennerberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Hei Ole,Jeg har litt med denne slekten å gjøre. Send meg din e-post-adresse til haraldflatenkrøllalfac2ipunktnet så kan jeg kontakte deg direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.