Gå til innhold
Arkivverket

[#78646] Tydehjelp


Gjest Jarle Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Grøhn

Hei, jeg har to dåper jeg gjerne skulle visst mest mulig om. Det gjenstående for begge disse to dåpene er da fadderinformasjonen, rett og slett hvem de var. Jeg finner det svært vanskelig å få noe begripelig ut av denne skriften, og er takknemlig hvis noen klarer å hjelpe meg. Spesielt er det stedsnavnene jeg stusser litt på (fra Eidsberg, Østfold), og det hadde vært greit å få de 'sikret'. Har forsøkt å søke (i 1900-tellingen) etter gårdsnavn og personene slik jeg ser dem her, men uten resultat.Første ut er da fadderne for Kaare Georg helt øverst her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22804&idx_id=22804&uid=ny&idx_side=-95>LenkeNeste er Aino Jakob midt på øverste side her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Jarle!Fyrste lenka: arb. Hans Lauritsen B[...]rud, Julie Fiskerud og Astrid Fiskerud.Andre lenka: Fru Julie Tøndersrud[?] og frk. Julie Fiskerud, Mysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Grøhn

Fra 1900-tellingen finner jeg en Astrid boende på Fiskerud i Trøgstad kommune (nord for Eidsberg). Julie finner jeg ikke med det første.Ser også at Bruserud kan stemme da dette var en gård i Eidsberg. Dog bodde det i 1900 ingen Hans Lauritsen der - men han har nok eventuelt kommet der seinere, han er nevnt arbeider og har nok lett flyttet på seg.'Tøndersrud' klarer jeg ikke å identifisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg ser eg har skrive feil, eg trur det står Tøndelsrud, ikkje Tøndersrud, i andre lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.