Gå til innhold
Arkivverket

[#78656] Ivar Bragstad f. 8/11 1900 i Inderøy, Nordtrøndelag


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Ved den kommunale folketellinga i 1925 gjenfinnes en Ivar Arild Bragstad (f. 8.11.1900 i Inderøy) på Øvre Bakklandet 39 i Trondheim. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=ft16011925&gardpostnr=12574&personpostnr=54260&merk=54260#ovre>Lenke Til tross for navnet 'Arild' (som ikke er oppgitt i kirkeboka) tilsier datoen at dette må være samme mann. Mulig det er ei feilregistrering her - jeg ser at også huseierens sønn er registrert som Ivar Arild.Ivar Bragstad oppgis å være ugift skotøyarbeider. Det oppgis ellers at han i 1924 (ved forrige folketelling) bodde i Weidemanns vei 7.http://home.no/gravsted/lademoen/ oppgir at Ivar Bragstad døde 9. juni 1981. På samme gravsted finnes også Astrid Bragstad (f. 14.05.1905, d. 20.03.1967) og Svein Paul Bragstad (f. 22.09.1935, d. 02.02.1943). Sistnevnte kan være en sønn.Astrid kan være den Astrid Langø (f. 14.05.1905 i 'Flørø') som ved folketellinga 1925 er fabrikkarbeiderske og bor i Strindveien 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Mange takk for kjappe og oppklarande svar!!God idé med ein kommunal folketelling i 1925 og Adressebøker!Då vart Ivar og Astrid altså gift etter 1925 i Trondheim! Glimrande! Takk for hjelp!Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Stusset litt på det du skrev over i innlegg 1: fødd på Bragstad plass i Husan (Sanvollan) - jeg finner ingenting om 'Husan' her - jeg leser det som Hmd Søn (husmannssønn).Jeg har sett gjennom følgende adressebøker for Trondheim:1954: Ivar Bragstad, skotøyfabrikant, Heimstadvn. 61967: ikke nevnt1969: ikke nevnt1972: Ivar Bragstad, Udbyes gt 3d.Siden jeg er fjernt i slekt med ham, vet jeg at han hadde to barn; Svein og Eli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Min feil! Lenka frå 1) er frå krk.bok frå Hustad (Sandvollan) sokn og ikkje Husan! Sorry!OG mange takk for fleire opplysningar, Hallvard!Ja, han hadde borna Svein og Eli! Dei opplysningane fekk eg frå kona til ein nevø av Astrid (Langø) Bragstad, som tidlegare budde i Batalden (vest for Florø, den gong Kinn pr.gj.) der Astrid vaks opp. Astrid vart nærare bestemt fødd på øya Langøy under garden Batalden.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.