Gå til innhold
Arkivverket

[#78665] Amerikaner av norst avstamming. Hvorfra i Norge?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Donovan Lee Stigen, f. 5.1. 1945, Minnesota. G.m. Lizabeth Eva Gregson, f. 24.10. 1947, Sacramento, California. Donovan skal være av norsk avstamming. Og det er dette jeg er interessert i. Hvem var hans foreldre/besteforeldre og hvor kom de fra i Norge? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Minnesota Birth Index 1935-2002:Name: Donavon Lee StigenBirth Date: 5 Jan 1945Birth County: Otter TailFather: Marvin Alvin StigenMother: Eva Genoa HendershotFile Number: 1945-MN-013952~~~~~~~~~~~~~~Minnesota Official Marriage System:WADENA COunty 11/19/1939 STIGEN, MARVIN A HENDERSHOT, EVA GMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg burde visst ikke blande meg. Jeg gjorde en blunder. Det skal være 189 personer med etternavn Stigen. Jeg tenkte meg rett og slett ikke om i det hele tatt og i det øyeblikket oppfattet jeg det slik at når jeg søkte på gard så fikk jeg gard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Her må det visst adskillig mere ekspertise og søkemuligheter til enn det jeg har: Finner Iver, Christian og Peter Stigen i Otter Tail 1900. En Christian fra N.Fron emigrerte 30. sept 1881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Eg vil tru at Christian Olsen Stigen fra N. Fron er den rette: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500128178578&lds=1&region=11&regionfriendly=North>Lenke America&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= - LenkeFT-1875 Lenke Emigrant 1881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ved et endret søk finner jeg Marvin A Stigen født i 1918 i Otter Tail. Det er vel noen med Ancestry.com der ute som kan fortelle om familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: John C Stigen Home in 1930: Elmo, Otter Tail, Minnesota View Map Age: 40 Estimated birth year: abt 1890 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Head Spouse's name: Anna M Race: WhiteHousehold Members: Name Age John C Stigen 40 Anna M Stigen 43 Orrin C Stigen 16 Ivan W Stigen 14 Marvin A Stigen 12 Jeffery O Stigen 9 Alvina V Stigen 7 Kenneth R Stigen 3 6/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: John Stigen County: Otter Tail State: Minnesota Birthplace: Minnesota Birth Date: 21 Jan 1890 Race: Caucasian (White) FHL Roll Number: 1675773 DraftBoard: 2Født i Boyd, Minn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: John O Stigen Home in 1920: Elmo, Otter Tail, Minnesota Age: 29 Estimated birth year: abt 1891 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Self (Head) [Head] Spouse's name: Anna M Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Own Able to read: Yes Able to Write: Yes Neighbors: View others on page Household Members: Name Age John O Stigen 29 Anna M Stigen 33 Orin C Stigen 5 Ivan W Stigen 3 [3 10/12] Marvin A Stigen 2 [2 0/12]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Minnesota Death Index, 1908-2002Name: Mrs John Anna Stigen Death Date: 7 May 1931 Death County: Otter Tail State File Number: 010530 Certificate Number: 010530 Certificate Year: 1931 Record Number: 590352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

??Minnesota Death Index, 1908-2002Name: John Christ Stigen Death Date: 26 Sep 1942 Death County: Wadena State File Number: 016207 Certificate Number: 016207 Certificate Year: 1942 Record Number: 903739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

En helt uformell, løs betraktning : Alle 5 menn som reiste før 1900 fra Kristiania havn og som het Stigen til etternavn, var fra Nord-Fron slik jeg fant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1900 United States Federal CensusName: John Stegen Home in 1900: Woodside, Otter Tail, Minnesota Age: 10 Birth Date: Jan 1890 Birthplace: Minnesota Race: White Gender: Male Relationship to Head of House: Son Father's Name: Christ O Father's Birthplace: Norway Mother's Name: Mary Mother's Birthplace: Norway Marital Status: SingleHousehold Members: Name Age Christ O Stegen 36 Mary Stegen 43 Sarah Stegen 20 Mat Stegen 12 John Stegen 10 Clara Stegen 6 Melvin Stegen 1 Ole Nabben 33 Johann Nabben 83-Name: Christ O Stegen [Christ Stegen] Home in 1900: Woodside, Otter Tail, Minnesota Age: 36 Birth Date: Jun 1863 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Immigration Year: 1881 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Mary Marriage Year: 1884 Marital Status: Married Years Married: 16-Name: Johann Nabben [Johana O Natter] Home in 1900: Woodside, Otter Tail, Minnesota Age: 83 Birth Date: Oct 1816 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Immigration Year: 1883 Relationship to Head of House: Father-in-law Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Marital Status: Widowed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hanne Line, Med min primitive søking får jeg fram Ole Ols og Anne Stigen begge 46 i Otter Tail i 1900. I tillegg feks Mathias 10 (Marvin ?) Av de 5 som jeg antydet i (21) som emigranter, er det bare en Ole som passer med alder og ca reisemål (Boyd i vest Minnesota).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Følgende Stigen i Otter Tail 1900 census: Ole 46, Anne 46, Marie 22, Iver 20, Matie 18, Christian 12, Mathias 18, Peter 6 og Anna R. 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.