Gå til innhold
Arkivverket

[#78672] Til Amerika 1889 fra Eiker, kan han finnes igjen i Amerika?


Gjest Bjørg Hukkelberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

3. mai 1889 emigrerer en som i listene kalles Syvert Sjuesen, Eker. Dette tror jeg er min oldemors bror. Navnet er skrevet både Sjulsen, Sjursen og Syvertsen. Han ble født 2.juni 1867 i Vestfossen, Øvre Eiker. Er det mulig for de som er så flinke til å leite i Amerika å finne han igjen der?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Bjørg, det er for vanskelig for meg, ihvertfall. Hvis vi gjør det så enkelt som Sever Severson så, så er det 3 som er 32 år gamle: en i Douglas WI, en i Allamakee IO og en i Green WI. Gudene må vite hva han skrev seg for der borte ? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Takk for svar. Nei, det er vanskelig. Jeg greier i hvertfall ikke. Men ingenting duger uprøvd. Og jeg er imponert over hva andre kan greie her i dette forum. Så det er lov å håpe, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Døde noen av foreldrene etter at han emigrerte? Elle ugifte søsken? Da kan det finnes info om han i skifte etter de. Det kan gi oss pekepinn på om hvor han er og om han er i live på et bestemt tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har gått gjennom de født jun 1867 og de født jun 1868 i 1900 tellingen.Eneste jeg fant som matcher er denne, men vi vet jo ikke om han lever på dette tidspunktet, eller han kaller seg noe helt annet. Han kan være feilregistrert i tellingen slik at jeg ikke får han opp utfra de søkekriteriene jeg brukte. 1900 United States Federal CensusName: Sever Seveson [Lena Seveson] Home in 1900: Lyle, Mower, Minnesota Age: 31 Birth Date: Jun 1868 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Ella Marriage Year: 1898 Marital Status: Married Years Married: 2Household Members: Name Age Sever Seveson 31 Ella Seveson 22 Morton Seveson 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Den jeg har funnet i innlegg 5, har jeg ikke funnet videre i 1910. Og emigrasjonsåret er ikke oppgitt i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hei, og takk for at dere prøver å hjelpe.Syvert Syvertsen døde 21. juni 1918 og Nora Olava 3. mars 1929, begge i Vestfossen. Han hadde fire søsken, alle gifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Da kan skiftene etter foreldrene muligens gi oss mer info. Da bør du få tak i disse skiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Da var han trolig død innen 1918. Og barnløs. Men det er det ingen garanti for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.