Gå til innhold
Arkivverket

[#78683] Jeg har slurvet med den nærliggende historien


Gjest Per Inge Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Inge Nilsen

I jakten på forfedrenes historie har jeg stort sett rørt meg fra 1900 og bakover. Etter å ha kommet i kontakt med et hittil ukjent barnebarn av min fars onkel kom tankene på at det er nok ikke så dumt å dokumentere mine foreldres liv, selv om det meste er kjent i nåtiden. Om femti år er denne kunnskapen borte, om den ikke bevares i skriftlig form.I formiddag brukte jeg litt tid på å bla i min fars gamle fotoalbum og lete litt på nettet.Resultatet ble et blogginnlegg som jeg selv var ganske fornøyd med: LenkeVi må ikke glemme at det går å fiske opplysninger fra det 'arkivet' vi har hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hyggelig lesning! Jeg tror også at barns og neste generasjons interesse for slekt og historie må bygges ut fra noe som er rimelig nært og gjenkjennelig, og så kan man litt etterhvert grave dypere. Og det som er manns minne nå, vil ikke være der evig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.