Gå til innhold
Arkivverket

[#78684] Anna Christiansdatter, Karlirud


Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. Vanskelig å si om hun er den riktige. Har kun Karlirud å gå ut i fra og det kan være der hun bodde da hun giftet seg. Muligens at hun ikke var i fra Toten, men giftet seg der? Har funnet ut når hun døde Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9326&idx_id=9326&uid=ny&idx_side=-146>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Bjørn. Jeg trodde det kanskje sto Karlsrud etter navnet til Anne Christiansdatter og da jeg sjekket vielsen på sidene til Gjøvik og Toten slektshistorielag, hadde de nettopp skrevet Karlsrud. Jeg får visst ikke til å lage lenke hit - prøver igjen: LenkeJeg er ikke kjent på Toten, men har sett at det finnes en gård som kaller Karsrud og det kan hende det finnes både Karlsrud og Karsrud. Om foreldrene til Anne var husmannsfolk, kan det jo hende de flytter endel også, slik at en ikke skal legge for mye vekt på at en skal finne henne her. Min erfaring er at ved vielsen er de fleste i tjeneste på andre gårder enn de de selv kommer fra og derfor oppgir dette stedet til presten.Har du sett på faddere ved dåpene til Anne og Peders barn? Det kan jo være oppkalling og at dette gir opplysninger om hva foreldrene hennes kan hete. Hvis hun ender opp på Sørgen, kan jo dette tale for at familien blir boende på Toten og at du finne barna ved å søke på Slektshistorielaget?Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Hei Anne LiseTakk for svar. Sitter akkurat nå og jobber med saken. Prøver å finne ut litt om faddere og sjekke dette mot barna til Peder og Anne. Har vært på forumet med denne saken før og fikk en god del hjelp. Se innlegg nr. 77570Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.