Gå til innhold
Arkivverket

[#78718] Hans Fredrik Smith fra Hedrum, f ca 1825


Gjest Monica S Danielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica S Danielsen

Jeg forsøker å finne opplysninger om foreldrene til Hans Fredrik Smith, fra Hedrum.Dette vet jeg om Hans: Døpte i Trondenes 1855 lister Hans som far til min tippoldemor: 'Maren Anna, Foreldre Pige Marte Marie Nilsdatter, Harstadhavn der opgav som Barnefader exam. med. constit. Distriktslæge i Senjen H. F. Smith der vedgik Faktum'.1865t viser Hans i Hammerfest, nå med kone og barn.1900 tellingen for Kristiania plasserer Hans, hans kone og en datter der.Ved de to folketellingene oppgis fødested som Hedrum prestegjeld.Er det noen vet noe om hans foreldre, eller foreldrene til Marte Marie Nilsdatter fra Harstadhavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica S Danielsen

Tusen takk :)Jeg har informasjonen om Maren :)Fra Hans sin dåp, står det far kaptein Johan Schmidt? Hustru fru Wibeke H. Bentz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica S Danielsen

Tusen takk :)Greier noen å se hva som står under kollonnen 'anmerkning' ifb med vielsen?Dersom Johan/Johannes het Clasen, kan man da gå ut ifra at hans far het Clas eller Claus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.