Gå til innhold
Arkivverket

[#78725] Foreldre til Christen Olsen f. ca. 1811 i Fåberg, Oppland


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Er det noen som kan hjelpe meg og finne hans foreldre. Han giftet seg 21/10 1841 med Pernille Jacobsdtr. f. 20/9 1815 i Fåberg Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8938&idx_id=8938&uid=ny&idx_side=-196>Lenke Permanent bildelenke: Lenke, nr. 10. Jeg tror dette må være dåpen til Christen, men den sier jo lite om foreldrene Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg tror du har funnet riktig dåp, da Skjellerud er nevnt både ved dåp og vielse.Ved dåpen er farens navn Ole, og da kan jo dette være en god kandidat: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Takk for hjelpen så langt. Jeg har nå funnet ut at mor til Christen antageligvis hette Anne. Se nest nederst på side 527 blandt introduserte Permanent bildelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annar Steen

Hei! Denne saken interresserer meg. Jeg har en Ole Johansen Skjellerudsveen f ca 1774. Kan det være faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Sjellerud og Skjellerudsveen.Nils ,1795. Ole Johansen Skiellerud, ved Kari [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=faabdaap&gardpostnr=5283&merk=5283#ovre>LenkeMarit,1805. Ole Skiellerudsveen og Anne LenkeChristen. Ole Skjellerud, V. Tvilling Aug 29 1811 LenkeKari . Ole Skjellerud, V. Tvilling Aug 29 1811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Jeg ville satt veldig stor pris på om noen kunne bekrefte om jeg har funnet de rette foreldrene til Christen Olsen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg er redd ingen med sikkerhet kan bekrefte dette hvis de ikke sitter på andre opplysninger enn kirkebøkene.Hvis det ble avholdt et skifte etter de du tror er foreldrene, så vil nok det bekrefte eller avkrefte det du søker.Statsarkivet i Hamar har eventuelt skifteprotokollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg kunne ha gjort et oppslag for deg, men jeg reiser på hytta i dag og er ikke hjemme før neste uke.Hvis du henvender deg til SAH så husk at skiftene IKKE er arkivert på navn, men gård/bosted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Det hadde vært veldig snilt om du kunne ha gjort det for meg og det har ingen hast. Jeg reiser også på hyttetur i morgen og blir borte en ukes tid. På forhånd hjertelig takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har nå gått igjennom skiftene på Skjellerud-gårdene uten å finne et skifte etter OLE.Jeg fant mange andre skifter, både tidligere og senere som jeg har avfotografert kortene til, men altså ingen OLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Hei! Ikke noe å gjøre ved det. Da må jeg bare få si tusen takk for at du undersøkte dette for meg.Mvh. Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.