Gå til innhold
Arkivverket

[#78739] Martha Knutsdotter (1727-1804) - frå Hafslo til Bergen - gift to gonger- huslyd?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eg strever med å få på plass biografien om denne huslyden frå Hafslo som hamna i Bergen midt på 1700-talet. Det ser ut til å mangla kyrkjebokinnførsler for minst eitt barn...:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Martha Knutsdotter [Grov], f. i Hafslo kring 1727, flytte i ung alder til Bergen der ho vart trulova (vigsledato manglar) første gongen 13.1.1752 med Ellend Mathison fr?¤¤¤ (opphavet hans?)i Bergen kjend som Elling Mattissen. Han var son av¤¤¤¤¤ (foreldri?)og f.¤¤¤¤¤ (fødsli hans?)Elling var dragar i Nykyrkjesokni i Bergen der han d. 12.1.1763. Martha gifte seg so att i Bergen 24.10.1769 med Ole Rasmussen fr?¤¤¤ (opphavet hans?)Han var son av¤¤¤¤¤ (foreldri?)og f.¤¤¤¤¤ (dato og stad for fødsli hans?)Ole var kippersvein, og han og Martha budde òg i Nykyrkjesokni i Bergen der Ole d.¤¤¤¤¤ (dødsfallet hans? – truleg han som d. i 1-129 – gravl. 2.12.1776 – arbeidsmann 44 år?)Martha d. som enkje same staden 4.12.1804. Born:a. Mattis Ellingsen, døypt i Bergen 18.6.1752,¤¤¤¤¤ (lagnad?)b. Anna Margrethe Ellingsen, f. i Bergen¤¤¤¤¤ (truleg 1801 i 1-127: Anders Madsen, 77, g.3.g., fiskar – gift 3.g. Nykyrkja, Bergen 26.6.1796 med Anna Margarethe Ellingsd., 50, g.1.g., kone – ingen born - hjå dei budde òg enkja Martha Knutsdotter, 80 år!)c. Randi Ellingsen, døypt i Bergen 4.4.1762,¤¤¤¤¤ (lagnad?)d. Martha Marie Olsen, døypt i Bergen 16.10.1767,¤¤¤¤¤ (lagnad?)¤¤¤¤¤ (fleire born?? - opplysningar?)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Eg finn ikkje noki Anna Margrethe Ellingsen fødd i Bergen på 1750-talet, men mykje talar likevel for at ho høyrer med i denne huslyden!?Eg står heilt fast med denne huslyden, men kanskje andre auge ser problemi med andre tankar og idéar?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for nyttige innlegg! Eg ser at eg har ''snubla'' i eigne notat! Både trulovingi (og sikkert òg vigsli - kyrkjebøkene for Hafslo er noko mangelfulle på den tidi...) og barnedåpen fann stad FØR flyttingi til Bergen, og då er det sjølvsagt godt mogeleg at Elling KAN ha vore frå ''nabolaget''... Og nettopp fordi kyrkjebøkene frå Hafslo er so mangelfulle, særleg med omsyn til perioden 1752-1755, KAN Anna Margrethe vera fødd her òg...Eg ser at ein Mathias Ellingson ''frå Lyster'', 26 år, i 1701 var dreng på ''Biørager'' i Borgund, Lærdal. Namnelikskapen er slåande; kanskje fekk denne Mathias ein son Ellend (Elling) som gifte seg attende til Hafslo før han flytte til Bergen?Men burde ikkje borni til Elling og Martha vera KONFIRMERTE i Nykyrkja i Bergen?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Marthe Maria Olsdatter ser ut til å være ektefødt ved dåpen i 1767, men Ole Rasmussen og Marthe Knudsdatter giftet seg først i 1769....Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er kanskje Marthe Knudsdatter i listen over fattige i Bergen i 1800 - [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=25&filnamn=FATTIGE&gardpostnr=352&merk=352#ovre>LenkeHun var 80 år gammel og hadde vært 40 år i Bergen. Her er lysning/trolovelse for Anders Madsen og Anna Ellingsdatter - Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. A 8 (1776-1814), Ekteviede 1794, side 91. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Kan dette være dødsfallet til Anders Madsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Vibeke og Grethe for fleire fine og nyttige innlegg. Ingen tvil om at funni dykkar høyrer til denne huslyden, og eg tolkar dei slik:* Dei to borni til Elling Mattissen som døydde i 1762, er mest truleg sonen Mathias og dotteri Rannei; desse to ser me ikkje meir til, og me kjenner ikkje til at Elling hadde fleire born.* Anders Madsen var gift tre gonger, første kona heitte Elisabeth Larsdotter, og dei fekk to born i Nykyrkja 1766 og 1769, men ekteskapet til Anders og Elisabeth finn eg ikkje... Anders gifte seg so andre gongen i Nykyrkja 23.8.1778 med Ragnhild Larsdotter, og dei fekk tre born i Nykyrkja 1776, 1780 og 1782, alle ''ekte''. Ekteskapet med Anna Margrethe var utan born.* Eg har òg merka meg at Ole Simonsen og Martha Knutsdotter fekk dotteri Martha Marie fødd ''ekte'' i 1767, til tross for at dei ikkje gifte seg før i 1769. Eg har ikkje noki forklaring på dette, like lite som eg kan forklara eldste barnet til Anders Madsen og andre kona Ragnhild...* Elles er det interessant å sjå at Martha Knutsdotter kommuniserte i Nykyrkja i 1790 med ''to døtrer''. Eg vil tru det er tale om Anna Margrethe Ellingsdotter (som då framleis var ugift) og Martha Marie Olsdotter (Simonsen)?Men kvar vart det so av Martha Marie Olsdotter? Eg finn berre EIN god ''kandidat'' mellom dei vigde i Bergen:Martha Marie Olsdotter, gift i Nykyrkja 30.1.1803 med jekteskipper Peder Hansson Wich, Eg ser dei får to døtrer i Nykyrkja (1803 og 1805)...Eg takkar på ny for kjempeflott hjelp med denne huslyden. Det aller meste ser ut til å vera på plass, og det er vel ikkje godt å identifisera opphavi til Ole Simonsen eller Anders Madsen...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Du har heilt rett, Grethe; eg veit ikkje kvar eg har ''Simonsen'' ifrå... Sjølvsagt skal det vera Rasmussen, og brått finn eg eit godt alternativ for vigsli til dotteri Martha Marie:Edvard Olai Tobiassen, mesterkypper, og Marthe Marie Rasmussen, pige, trulova 28.8.1790 og vigde 8.6.1791 i NYKYRKJA. Far hennar var jo òg kyppar!Eg finn tre born:* Elen Margrethe, fødd i Krosskyrkja 28.8.1791* Hans Jacob, fødd i Krosskyrkja 2.4.1793* Tobias, fødd i Krosskyrkja 17.11.1800 - då er faren vorten meisterbødker!Eg finn ikkje Edvard Olai i undersøkingskommisjonen 1804, men dødsfallet hans:Edvard Tobiassen, bødkermeister i 21-44, 76 1/6 år, døydde Krosskyrkja 9.2.1836.1801-teljingi for 21-44 syner:~~~~~~~~~~TOBIESEN, Eduard Olay 42 bødkermeisterRASMUSSEN, Marthe Maria 46 koneTOBIESEN, Hans Jacob 8 sonTOBIESEN, Anna Lucia 6 dotter~~~~~~~~~~Bortsett ifrå alderen til Martha Marie, so høver dette svært so bra! Men er det ho??Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

WOOPS: Eg finn dødsfallet til Marthe Marie HANSEN, kona til Edvard Olai Tobiassen i 21-44: Ho døydde 12.10.1828 og var 71 11/12 år gamal.Då må ho vera dotter av Rasmus Hansen, ein som var faddar for alle tre borni til Edvard og Martha nemnde i føregåande innlegg...So, det er attende til ''square #1''...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.