Gå til innhold
Arkivverket

[#78755] Hjelp! Hedmark 1860


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Thorvald Thompson kom til Amerika ca. 1879. Han skulle vaere født 12 jan. 1860 i 'Aamodt Farm, Konsvinger Norway'. Han ble gift ca. 1888 med Helga Kristine Olausdtr. Wold f. 1864 Rokke østfold. Hun har jeg ikke et problem med, men hvor i hele verden var Thorvald født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste jeg finner som kunne passse med navn og alder i 1865-telling i Norge, er denne Thorvald T. som er hos sine foreldre i Eidsvold ? Lenke Finner ingen i Kongsvinger eller på Aamodt-gården i Hedmark på den tiden. Skal se om jeg kan finne vielsen og om det står farsnavn og hjemsted på ektefellene der?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det ser litt dåelig ut med kirkebøker i Eidsvold som er digitalisert for tiden før 1861 ?Her er en med et liknende navn som emigrerte fra Kristiania 1879, om det kan være rett mann?Alder ca 17 år, og bosted på det tidspunktet Moss.Alder er ikke nøyaktig her, og det kan jo være at det er rett mann?Navnet ble ofte forandret litt i det nye landet.Finner ingen på Aamodt-gårder ved landsomfattende søk i 1865-tellinger.I Kongssvinger kan det hende foreldre har bodd ved sønnens fødsel, og senere har flyttet?Vielsen har vel vært i USA siden den var så lenge etter antatt emigrasjonsår?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg glemte lenke til emigranten med liknende navn fra Kristiaina 1879? LenkeJeg kan lete litt etter fødte i Kongsvinger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den Torvald du fant der passet perfekt med fødselsdato, Anne! Da lurer jeg på om han kan finnes i emigrantlister Som Torstensen? Han kan jo ha amerikanisert etternavnet senere ?Bra kandidat du har funnet!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Torvald Tostensen f. Åmot under Bjørnstad i Brandval ble konfirmert i Strøm Kirke i Sør-Odal 1874. Bodde da på plassen Duåsengen. Emigrete til USA 7. aug. 1880 med attest fra sognepretsen av dato 17 juli 1880. Torvalds søster Andrine og deres mor Anne Jørgine Olsdatter emigrerte samtidig.De skulle til Chicago og båten var Kong Sigurd. Har mere om Torvalsd søsken som ble i Norge. (fisollie()online) Du kan kontakte meg Margaret. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

WAY TOO AMAZING !!!!! TUSEN TAKK!!!! Dette maa vaere ham. Jeg skulle aldri har fant ham. Dere er saa flinke og snille. Takk til alle. Finn, skriv til meg margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Margaret. Sender deg ei fil om noen dager. Må lese over før jeg sender den. Tar også kontakt med en i Brandval som muligens også har noe å legge til. Vennlig hilsen Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Tusen takk Finn. Vi skal til Vesterheim i Decorah Iowa idag og kommer tilbake søndag. It is our Sons of Norway work weekend.Den mann som er etterkommer er en fin mann ca. 66 aar. Hans kone er en gammel venn av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.