Gå til innhold
Arkivverket

[#78762] Anne Henriksdtr. Løuvhøgden i Eidskog f.1656


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Hvem var foreldrene til Anne Henriksdtr.f.1656 av finske foreldre.. Hun var født i Sverige gift med Sigfrid Sigfridsen f.1646 Brunskog, Sverige.Han også av finske foreldre. Kan noen hjelpe meg. Det var En Henrik Henriksen i Trysil. Hane hadde flere barn, men ingen stemmer med 1656MVH Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje en bror av Anne?På FS fant jeg en Anders Henriksen,død 1705 på Lauvhøgda,Eidskog. Født omkring 1653 ,Brunskog, Varmland. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Anne Henriksdatter i Lauvhøgda var trolig født i Sverige , og en mulig søster til Anders som døde i 1704 og ei Ingeborg som døde i Gravdalen, Aurskog 1710. Anders er den personen som det sto et stykke om i lokalavisa Indre 15/2 1977. Anders druknet i et tjern. Ellers kan du lese mere om Sigfrid og Anne på: www.sigfridslekt.com Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei.Takk for svaret til Ann-May og Finn.Har vært inne på nyttige lenker.Der fant jeg Anne og Anders som begge var fra Lauvhøgda. Som far sto bare Henrik.Jeg var inne på Henrik Henriksen Hiimalainen, men det stemte ikke med fødselsåra Det kan jo være forvekslinger.Sigfrid Sigfridsen bodde først på Ovlien i Mangen.Han var min 5.tippoldefar.Takk for tippsett om Sigfridslekta.Mvh Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.