Gå til innhold
Arkivverket

[#78779] Aina Alida Andreasdatter


Gjest Gro-Monica Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro-Monica Roos

HeiHar funnet en Aina Alida Andreasdatter, angivelig født i 1858 (muligens i Sverige). Hennes far tror jeg heter Andreas Karlson. Hun giftet seg med Oskar Marius Olsen (f 3/9-1862) 16/8-1885 i Oslo. Er det noen som kanksje vet mer om denne Aina? Jeg klarer ikke finne mer enn det jeg har ramset opp her.mvh Monica Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Viet i Sagene,Oslo,se nr 27 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Sagene, Ministerialbok nr. 2 (1880-1897), Ekteviede 1885, side 119. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

Hei kjempe flott. Tusen takk for hjelpen. Er det noen av dere som vet hvordan eller hvor jeg kan lete for å finne ut om hun er fra Sverige og videre derfra om hennes forfedre i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Solveig har jo funnet vielsen(3), og der står det at hun var fra Sverige, hvor og når hun ble konf. og farens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Det er mulig dette er Anna Alida Andreasdotter, f. 1858:Folkräkning 1880 (Älvsborgs län)Namn: Anna AlidaHemförsamling: KinnarumaHemort: Rydboholms Konstväfveri FabrikKontrakt: MarkLän: Älvsborgs länFödelseår: 1858Civilstånd: Ogift (O)Kön: KvinnaFamiljeställning: d.Famstkod: Barn (B)Familj nr: 1 Övrigt: ?Sida: 36Rad: 45 Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1Andreas Karlsson, f. 1823 i Kinnarumma Älvsborgs län, FabriksarbetareKajsa Olausdotter, f. 1820 i Kinnarumma Älvsborgs länAnna Alida, f. 1858Klara, f. 1861 i Kinnarumma Älvsborgs län Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Anna Alida Andreasdotter, f. 5. oktober 1858, døpt 9. oktober. Foreldre: Andreas Carlsson og Cajsa Olausdotter, Rydboholm. Kinnarumma kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/GLA/13281/C/3 (1844-1860), bildid: C0045110_00102 Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Andreas Carlsson på Carlsborg og Cajsa Olausdotter, derstades, giftet seg i juli 1845. Alder: 22 og 25 år. Kinnarumma kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/GLA/13281/C/3 (1844-1860), bildid: C0045110_00147 Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

HeiJeg har tolket det til at hun het Aina, men ser jo nå at det kan være Ana.Takk for hjelpen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

Hei RandiHar du lenk til hvor du leter i Sverige etter forfedre? Eller noen gode tips til andre nettsteder i Sverige jeg kan lete selv på?Setter stor pris på hjelpen du har bidratt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Står Anna Alida Andreasdotter i Emibas også. Født 5 Okt 1858. Emigrerte til Norge 20 Mai 1885. Opplysninger finnes i husforhørlængd s264.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.