Gå til innhold
Arkivverket

[#78785] Johan Olaf Ludvigsen Delerud født 1874 i Eeidskog


Gjest Birger Skjønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Skjønhaug

Hei.søker info om min oldefar Johan Olaf født 16.11.1874 i følge kilder i Eidskog, men jeg har ikke klart å spore han opp i kirkebøkene noen steder ( vinger/eidskog ...)Foreldre er : Ludvig Isaksen Delerud og Andrea Olsdatter Kampen ([url="http://www.eidskogslekt.no/web/text4306.htm#FAM11578.4306>Lenke), videre har han 6 søsken som jeg har funnet alle fødestedene/dotene på.Foreldrene hans giftet seg 11.10.1874,(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei Birger,Ifølge ministrialboken for Eidskog, ble Johan Olaf konfirmert 24.09.1879. Det nevnes der at han ble født og døpt i Karlstad, Värmland i Sverige.- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei RoarFlotte greier...hmmmmm....det er derfor jeg ikke finner hans far Ludvig Isaksen født 16.6.1846. i norske kirkeøker heller da. Kvinnene deres ser ut til å være norske.Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei igjen Birger,Ludvig Isaksen ble født 16.06.1845 og døpt 17.08.1845 - ikke i 1846. Det var feil i ministrialboken for vielsen ! Se folio 164, No. 187 i ministrialboken for Vinger.- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Hei igjen Roar.Takk igjen.Det her er jo helt topp....og dermed var det hullet tettet også.Det kan da se ut for at Ludvig og Andrea reiste en rask tur til Sverige rett etter de giftet siden Johan er født der borte, for sønn nr 2 ( Ments Adolf ) ( Lenke ) og de andre barna ble født i norge, de tok senere over gården Delerud....dette går rette veien ...takk igjen. vi søker videre :-)Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Må bare fortelle litt mer..... Johan Olaf reiste til Oslo som voksen, i folketellinga for 1900 ( Lenke ) har han giftet seg med min oldemor (Inga Maria Karoline Eriksen ). De bodde da i sexesgt 5 på Kampen. Men de hadde ikke den gang noen barn, men de kom på løpend bånd etter 1901....i alt 5 stk. Men alt det er funnet. Men det giftemålet er en gåte, så vi må søker videre.Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Tvetmarken

Hei igjen Birger,På Lenke fant jeg at dine oldeforeldre ble gift i Oslo 13.05.1900. Inga's far var Karl Teodor Eriksen. Det ville være fint om vi hadde navnet på hans kone. Vet du hvor og når dine oldeforeldre ble født? Hvor bodde de i 1900?- roar -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Supert Roar.Da er det komplett, så langt. Jeg har all info om foreldrene til begge 2. Karl Teodor Eriksen's kone heter Inga Marie Pedersdatter f.18.7.1839 på Aker i Oslo. Men hennes foreldre igjen vet jeg lite om, uten om at de heter Peder Larsen og Inger Paulsdatter Thorshaug da....mens på Karl Teodor's side har her jeg 2-3 ledd bakover...Men det giftermålet var en innertier. :-)Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(1)Ludvig og Andrea har 10 barn.Johan Ludvig 1874 Karlstad, Sverige. Ments Adolf 1876 Delerud, Midtskog i Eidskog, Matilde Olava 1878 Norsenga i Vinger, Herlof 1881 Norsenga, Alma Betsy 1883 Norsenga, Hagbart Leumann 1885 Norsenga, Ingvald Arnold 1888 Delerud, Midtskog, Emil Ludvig 1890-1894 Delerud, Emil 1894, død som barn Delerud og Laura Amanda 1897, også død som barn. Har mere om denne familien dersom det er av interesse. (fisollie()online.no) Mvh. Finn Sollien,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Skjønhaug

Heisann Finn.Det her var topp.Da er ungeflokken komplett. Jeg hørte alltid at den ungeflokken var stor, men ikke så stor.Klart jeg ønsker å ta del i det du har, jeg har jo også en del å bidra med vedr Johan Ludvig hvis det er av intr.Sender deg en mail.Birger S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Har trålet en del kirkebøker for Oslo og omland i forbindelse med søk etter mine slektniger av nær og fjærn. Tok med meg de som hadde tilknytning til Vinger og Eidskog, regnet med at det kan komme til nytte senere. I ettertid så har det vist seg at det skjer, til og med denne gang.Har vielsen til Johan Olaf og Inga Marie Karoline, hennes korfirmasjon også. Johan Ludvigs søster Matilde Olava skal ha giftet seg i Oslo med en Peter Olsen. Alma Betsy giftet seg i Jakobs kirke 18/1 1906 m. Johannes Johannesen Lund, f. 1880 i Eidsberg. Hagbart Leuman reiste også til Oslo. Mere får du via fil 6 gen. aner til Johan Olaf. Må finlese fila før jeg sender den.Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.