Gå til innhold
Arkivverket

[#78787] Hjelp med navn. Dåp i Bolsø 1790, Møre og Romsdal


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Hei,Jeg greier ikke å tyde etternavnene til mor og far, bortsett fra Berg, og trenger hjelp.Første på første side. Johan ????? BErg og Elen ?????? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Ove Hattrem

1790 Bolsøe Sogn Fødde og DøbteDrengebørn.d: 17de Novbr fød og d: 27de dito døbt i Molde Kirke Johan Stephens: Bergs Gierdets og H: Elen Pedersdr Deres Drengebarn, N: Peder. Test: Knud Stephens: Fugelset, Iver Jacobs. ibid:, Ole Arnes: Aarrøe, Knud Lars: Bergs Qde Beret Ingbrigtsdr. Pige Isabella Larsdr ibid: Marit Knudsdr Bergs Gjerdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Tusen takk Kjell Ove. Da trur jeg jeg har funnet Toller Johan Johanesen Berg. I landsoversikten for tollere står han oppført født i Molde 1790, og det står: Døpt i Molde. Denne er eneste Johan Berg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Jeg finner ikke foreldrene i tellinga for 1801, men Johan finner jeg som fostergutt hos Knut Larsen og Bereth Ingebrigtsdatter på Berg i Boslø. Han kaller en av sønnene Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Gry!Det spørst om du ikkje misforstår litt her no:Johan Stephensen Bergsgjerdet i lenka over her er faren til dåpsbarnet Peder. Det er altså Peder som er fødd i 1790, så faren Johan det her er snakk om må jo vere minst 20 år eldre. Så dette er nok ikkje tollaren som du er på utkik etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Jepp misforståelse. Men jeg er ute etter foreldrene til Johan som bor hos fadderne til Peder. Jeg er ute etter foreldrene på Johan som er født året etter Peder ca. 1791 Jeg finner ikke Johan Stephensen med kone og barn i 1801 - tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.