Gå til innhold
Arkivverket

[#78798] Global søk virker ikke?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

De siste dagene har Globalsøket ikke virket her hos meg. 'Finner ikke server' kommer opp. Men alt det andre virker. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hovedservere til Digitalarkivet har slitt den siste uken. På grunn av dette forsøkte vi fredag å legge funksjoner over fra hovedserveren til den serveren som kjøre globale søk. Uheldigvis sluttet da det glovbale søket å virke! Vi regner med å få det tilbake på plass mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det var ikke på plass enda tirsdag kveld. Noe som jeg syns er merkelig er at det iallefall hos meg fungerer på dagtid, mens problemene oppstår med kveldstid og er over igjen til neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Du fikk jo skrevet innlegget her. Da jeg hadde problemet kom jeg ikke inn i det heletatt, men hvis jeg går ut av Digitalarkivet nå kommer jeg kanskje ikke inn igjen før i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi har dessverre fortsatt serverproblemer. Serveren til digitalarkivet.no går ned stadig vekk og inntil vi finner ut hvor feilen ligger, så vil dette vedvare. Vi beklager dette så mye!Det er ikke nødvendig å gi oss beskjed om serverstans da vi følger serveren tett sålenge vi er på jobb. Det er dessverre slik at serveren må startes på nytt igjen når den går ned og det kan ikke fjernstyres, vi må fysisk være på jobb. Det vil derfor være tider på døgnet hvor serveren ikke settes igang igjen med en gang den har gått ned. Vi håper dere har forståelse for dette og kan smøre dere med tålmodighet.Serveren til det globale søket sliter litt med programvaren sin og dette skal vi også finne ut av. Vi håper det skal løses så snart som mulig.Vi melder fra på framsiden til Digitalarkivet om evt. endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Takk for informasjonen, og jeg forstår at dere gjør så godt dere kan. Jeg har nok blitt forvent med det dere har lagt ut på Digitalarkivet, og må bli flinkere til å smøre meg med tolmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser at det i dag står at serveren er oppe og går igjen, men det får ikke jeg til å stemme. Problemer med FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi prøver å få til en løsning for serverne og det har forårsaket noen brudd. Vi håper å ha alt på plass og oppe å gå i morgen.Såvidt jeg kan se nå så er digitalarkivet.no oppe. Vi har flyttet det globale søket til digitalarkivet.no slik at en må bruke adressen Lenke eller lenken Søk i alle basar i den blå menyen øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Først av alt ... takk for at globalt søk er oppe igjen!At det har noen lyter er mye bedre enn at det ikke er tilgjengelig. Regner med at dette kanskje er fenomener dere er klar over, men ser det ikke nevnt her, så da gjør jeg oppmerksom på følgende (for ordens skyld, jeg bruker Firefox): Anette S. C. (10): Det henvises til å benytte 'Søk i alle baser i den blå menyen øverst'. Denne menyen viser til forskjellige adresser hos meg avhengig av hvor jeg befinner meg. Jeg har prøvd å oppfriske og tror ikke problemet ligger der. Eksempelvis, her under debatt, viser lenken til '..da3..' adressen.I lista over globale søk jeg nettopp foretok på etternavn som startet på 'gal[sck]' (mellom 1500 og 1850) fikk jeg 125 treff etter å ha valgt de navnene jeg ville gå videre med. Øverst finner jeg 'Akershus, 0201 Son - Motorvognregisteret 1899-1914 og 1913-1926'. Klikker jeg meg videre kommer jeg til 'Konfirmerte i Orkdal 1800-1839' og finner det treffet jeg skal ha.De fleste treffene vises feil i trefflista. De fleste av disse igjen fører likevel til et reelt treff. En del fører til feil referanse / person i rett liste, mens en del igjen fører til 'Unhandled Exception'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Digitalarkivet og alle tjenestene er oppe og går igjen.Feilinformasjonen i det globale søket er ikke fikset enda, og vi er usikre på når det kan bli rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.