Gå til innhold
Arkivverket

[#78839] Hilda Caroline Halvorsen 20061893-16111984 og Jens Edvin Eriksen 20021891-?


Gjest Jarle Schau
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Schau

Gift 13101912 på Nordstrand. Fikk sønnen Einar Harry Eriksen 29071913-? på Nordstrand.Mer vet jeg dessverre ikke. Noen som kan hjelpe meg videre tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Fra DISNorges Gravminner:Id Fnavn Enavn Tit Bosted Fdt Får Fsted Ddt Dår Dsted Bdato Bår Kj F R Gnr Mtekst Gravsted Kommune Kirkesogn Korr1581228 Jens Edvin Eriksen 2002 1891 2607 1964 3107 1964 13 6 7-1 Nordstrand kirkegård Oslo Nordstrand

bilete9518.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Hilda Carolines hjemme-dåp ble stadfestet i Risør 27.mai 1894 i Risør (nesten et år etter at den fant sted). Lenke .IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvorfor er de andre med på gravstøtten?Kan Gerd og Hjørdis være barn av Jens og Hilda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

Har sjekket KB for Nordstrand, men ikke funnet navnene der. Drar derfor slutningen at de ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Gerd og Hjørdis var begge fødde Eriksen. (Kjelde: Folkeregisteret). Per og Hjørdis flytta frå Oslo til Lillehammer i 1987, men hadde tydelegvis sterkast tilknytning til Oslo, sidan dei er gravlagde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jarle.Ut fra disse temaene: 78828: Johan Pedersen 1879-? og Anna Sofie Gustavsen Eriksen 20111882-22071980 [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=78828&sok=Schau&nr=3&antinnlegg=10&startnr=&antall=&spraak=#anker>Lenke , 78835: Karl Thomas Bastian Johansen Sørensen 07101886-07071957 Lenke , og 78759: Bernhard Halvorsen 1888-? gm. Karen Lovise Eriksen 11121886 Lenke . – så virker det på meg som om du vet (eller aner) mer om disse personenes familie-relasjoner enn det som fremkommer i innlegg 1.Og ut fra vigselen (innlegg 1) Lenke , har vi fødested, navn på brudeparets fedre og forlovere (NB:Bernh.Halvorsen).Dermed blir det en enkel sak å finne dåpen til Hilda (innlegg 3) og Jens Edvin (Her nr.13:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

Iver.Du er åpenbart mer bevandret i dette enn jeg er. Jeg legger ut mine spørsmål fordi jeg ikke selv har funnet svaret eller føler jeg står fast.Mange takk for all info så langt. På bakgrunn av dette fant jeg i dag en slektning av disse som jeg kontaktet pr. telefon. Hun kunne fortelle meg mye om familien, så nå setter jeg i gang videre etterforskning!Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hei Jarle.Fint at du søker hjelp her når du står fast.Neste gang du søker hjelp her, så er det bra hvis du skriver mer konkret hva du søker etter, f.eks. aner eller etterkommere eller foreldre osv. Ta gjerne med mer detaljer også.Og hvis du har tidligere temaer om samme person/familie, fint om du forteller dette også. Med lenker eller med å skrive nr på de temaene.Da blir det lettere for oss andre å hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Flott Jarle! Man lærer etter hvert! Når det gjelder å finne facts for 1900-tallet er det fornuftig, som du har gjort, å ta kontakt med mennesker som har ting å fortelle.Jeg ser at Risør-grenen som du har kan bli en utfordring, men jeg tror jeg vil tipse deg på at Oline Karoline (mor til Hilda Caroline Halvorsen), kommer fra gården Fidje i Søndeled og tilhørte en meget stor søskenflokk (FT1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f60913&gardpostnr=568&personpostnr=3192&merk=3192#ovre>Lenke ). Hun ble døpt Søndeled 25 nov. 1861 med Ole Taraldsen og Karoline Knudsdatter som foreldre.Samme gård 35 år senere, da Oline er gift med Halvor Olsen (og bor hvor?), og moren bor fortsatt på gården. (FT1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Schau

Hei igjen.Ja, Risør- delen blir utfordrende. Den får jeg ta etterhvert. Fikk som sagt litt info i går, så jeg spinner videre på det først. Hilda og Jens hadde angivelig 5 barn. Har funnet noen, men mangler litt.Einar Harry 29071913-? Døpt i Nordstrand Gerd S. 20011915- 08122001. Døpt? Hjørdis 17111923-05092002. Døpt? Halvor ? JenteDa jeg ikke fant andre enn Einar døpt på Nordstrand må jeg vel finne ut hvor de flyttet til mellom 1913 og 1915?Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ja, nå står du i alle fall ikke fast.Da blir det adressebøker, gamle telefonkataloger, folkeregisteret, dødsannonser i gamle aviser etc. Gjør dette med tanke på å finne personer som har noe å fortelle, og vær ikke så opptatt av å finne persondata i første omgang.Der du har fødselsdata kan du gjerne en titt i de mange kirkebøkene hvor det kan tenkes at familien bodde, men dette kan ofte vise seg å bli et altfor møysommelig arbeid i forhold til enklere snarveier.Og her bør det være mulig å få sporet opp noen som sitter med førstehånds-kjennskap. – I det minste etterkommere av de som har navnet sitt på gravminnet i innlegg 2. – Og da blir masse arbeid spart, hvis formålet er å samle data for fødsel, dåp, barnefødsler, giftemål, død etc.Vær forresten OBS på at gravlunden ved Nordstrand kirke er gravlund for store deler av Oslo sør-øst, og ikke bare Nordstrand sogn.Lykke til!IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.