Gå til innhold
Arkivverket

[#78852] John Stephensen en svenske?


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Prøver igjen! Dette gjelder John Stephensen gift 22/6 1820 med Ragnild Jensdatter i Aurskog. Har prøvd å tyde vielsen og har kommet fram til at det står at John Stephensen har fått utstedt attest fra en Godenius i Malung sogn Kopperberg.Det vil da bety at han er innvandret fra Sverige og er det noen som har tilgang til svenske kilder som kan hjelpe? Det hadde vært fint om noen kan hjelpe da han er den eneste som jeg mangler opplysninger om i mitt slektstre. Vielsen ligger under tema nr 76726 lenk nr 2.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei HildePå FS finner jeg denne Jonas Staffanson født i Malung Kopparberg 8/1-1795 [url="http://www.familysearch.org/eng/search/VR/individual_record.asp?recid=17329747&lds=4&region=17&regionfriendly=Sweden&frompage=99>LenkeHan har flere søsken: Marit LenkeHans LenkePehr LenkeChersti LenkeBrita LenkeJonas, død etter 11 dager LenkeMulig vielse foreldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen takk for svaret. Det var en ting jeg glemte å opplyse om men når han gifter seg så står det at han er ca 23 år så jeg vet ikke om dette er riktig person. Håper det er noen som har tilgang til svenske kirkebøker som kan hjelpe.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Beklager ble litt sur i tallene her.Han var 25 når han giftet seg men i bygdebøkene står det at han var født ca 1793. Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret.Men vilke komuner hører til under Øvre Romerike? Kan jo være han men da må han ha flytte ganske fort for han giftet seg 22/6 1820 i Aurskog.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Dette er nok broren som står under (sakset fra Malugensia og som reiste tilbake til Sverige.77a SOLD PER STAFFANSSONLINDQUIST f 1781 8/4 ib av (53) Lind Staffan Hansson & Kerstin Persdotter Rymde till Norge 'lyst 3:e gånger till äktenskap med sold Lindquist, som rymde till Norge före vigseln' (Db) Ingeborg Halfvarsdotter Ö Fors f 1773 25/11 ib av (4O) Halfvar Nilsson & Anna Larsdotter d 1845 2/6 2 barn Db: levde ärligt i sin fattigdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret.Har søkt inn og utflyttet i Nes men fant ingen ting. Det er jo noe usikkert om det er riktig person som er funnet.Han heter John Stephensen når han gifter seg og at det navnet skulle være Jonas i Sverige synes jeg er litt rart men alt er mulig.Da er det mulig at det stopper her med å finne noe mer om han.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.