Gå til innhold
Arkivverket

[#78866] Hvor ble det av barna til Ole Christiansen og Berthe Marie Johansdatter


Gjest bjørn andreas løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest bjørn andreas løkken

Kjære forumOle Christiansen født 1847 i Romedal og Berthe Marie Johansdatter født 1848 på Østre Toten , de var bosatt i Romedal ved Svinbergeie først og deretterved Finstadeie under Kolomoen i Romedal .Ole døde 22 nov. 1893 og Berthe Marie døde 30 mars 1897 .De etterlot seg 6 barn , 5 av disse er jeg ikke istand til og finne igjen i Romedal hverken via ekteskap , dødsfall eller utflytting fra Romedal . ei heller ikke i FT for 1900.Barna er :Carl Ludvig Olssønn født 1872Mina Olsdatter født 1874Bernt Olssønn født 1878Bernhardt Magnus Olssønn født 1885Konrad Olssønn født 1892Den 6 var Olaf Olssønn og han emigrerte til USA , hans liv har jeg sporet opp .Skulle gjerne hatt hjelp til og finne ut om de andre 5 barna sine skjebner , som : hvor de bosatte seg , evt. hos fosterforeldre , ekteskap ( deres ektefelles navn og hvor de kom ifra ) og dødsdata for disse 5 ovennevnte barna .På forhånd takk for hjelp , med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei og tusen takk for hjelpJeg kommer ikke inn på det dere har funnet foreløpig , når jeg klikker på lenken så får jeg beskjed om at web page digitalforumet cannot be found .Antar det er noe serverfeil en eller annen plass ute og går , skal prøve igjen sener i kveld eller i morgenMed vennlig hilsen Bjørn LØkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei til Litta og Egil og forumet .Linkene fungerte perfekt i dag og dere har funnet de riktige personer . I dag fant jeg deres bror Olaf også i Oslo ved FT 1900 , han gikk i salmakerlære . Dette var Olaf som Emigrerte til USA i 1903.Jeg fant også broren Bernt under navnet Bernt Olsen Finstad . Han var også gift og bosatt i Oslo .Da er det bare Konrad Olssønn og hans bror Bernhard OLsen sine skjebner som mangler .Skulle gjerne hatt info. om dem og deres eventuelle giftermål samt døds datoer og år på disse ' barna 'Vennlig hilsen BJørn LØkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei LittaJada Bernhard i ditt innlegg Nr. 3 er ' min ' Bernhard ved 15 år's alder , men jeg har ikke funnet ham etter dette og heller ikke deres minste bror Konrad og ei heller ingen dødsfall på noen av disse søsken enda .Mon tro om de også flyttet til OsloMed vennlig hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.