Gå til innhold
Arkivverket

[#78869] Kan noe hjelpe meg å tyde denne dåpen?


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Vel, det er ikke mindre vanskelig for andre å hjelpe deg heller. Husk å lage en skikkelig overskrift med opplysninger om hva du ønsker, navn, når og hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Vigdis. :-)Her er oppskrift på permanent sidelenke:Stå på en skannet kirkebokside og se ved siden av linjen BILDEINFORMASJON. Der står det: INGEN. Klikk pilen og du får opp ØVERST og NEDERST i tillegg til INGEN. Velg ØVERST og da kommer det opp noen linker på toppen av siden. Velg f. eks. å markere og kopiere den midtre linjen. Lim inn den kopierte linjen i innlegget du skriver og du har laget en lenke til kirkeboksiden som IKKE forsvinner etter kort tid, men blir der permanent.Hvis du kopierer de to øverste linjene og limer dem inn i innlegget, får du med kildeinformasjon også.Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Kom ikke inn på Debatt i går kveld, vet ikke hva det var?Forstår at det er vanskelig å hjelpe meg når jeg ikke greide å legge ut det jeg ønsker hjelp til:-) Men har spurt Bjørg pr telefon og nå har Anne-Lise lagt ut oppskrifta, takk, takk.Her er det jeg trenger hjelp til :Lenke Nederste dåp i andre kolonne.Skal bli spennende å se om jeg er mottakelig for læring. Har en feriedag i dag, mye jeg skulle ha gjort, men nå sitter jeg her!! Ha en fin dag. Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Prøver meg i dag også Conf. dåp over enken Abel Kathrines uægte barn paa Ingøen døpt 2. april. Hjemmedøpt av P.O. Kje(ø)lberg. Udlagt til barnefader Herman Andersen paa Salhuus i Brønø prestegjeld. Testes H. Holmgreen, N: Guri??, Moderen, ? Magrethe.Ser av en annen debatt at du har noe opplysninger om Herman.Men hvor mye har du om Abel K ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk Bjørg.Berit(ang innlegg nr 3) Du har et veldig godt poeng der, andre kan letter finne det som ligger inne på debatt. Andre kan jo lete etter samme person. Lærer hver dag:-)Er det mulig å forandre det nå??Se innlegg nr 77173, der er det jeg vet om Abel Katrine Holmgren. Vet også at hun var født i Rivarbukt i Talvik(Finnmark)Hun døde i 1851. Vet ikke hvor? Vet heller ikke om hun hadde flere barn?Se også innlegg 78821, samme familier.Har lært at det er lurt å søke på navn i Debatt, har funne hjelp der flere ganger.Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Da sønnen ble konfirmert i 1831 i Måsøy, står det at hun er hos Andreas Gundersen, Rolfsøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Du er ikke sann, Bjørg! Hvor mye du har funnet? Venter middagsgjester så dette må jeg kose meg med i kveld. Takk, takk igjen BjørgMvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.