Gå til innhold
Arkivverket

[#78871] Tregt i kveld.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det flere enn meg som synes det går utrolig tregt i dag. Jeg har nå gitt opp å komme inn på databasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Tenk litt tilbake i tid, da vi lånte mikrofilmer- eller måtte reise til Statsarkivet. Nymotens greier er ikke 100 % perfekt til enhver tid. Nå må vi kansje vente til neste dag, før tok det uker. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Jau, no kan ein sitja i dei bayerske alpane og arbeida med norsk ættesoge utan å måtta ta på seg Lederhosen eller Dirndl, eller for den saks skuld på strondi ved Middelhavet berre iført badebukse... Og har ein breiband og rett abonnement, so kan ein òg ringja gratis over store deler av kloden... Kva vert det neste...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Lars (6)Det neste blir en liten bygdebokforfatter-robot iført lederhosen som sitter hjemme hos deg og gjør jobben din, mens du ligger på stranda i badebukse og teller penger sammen med en liten drinkemikser-robot :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I flere dager har det stått melding om at DA har problemer med serveren/serverne. Hvorfor mase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Fordi vi får abstinens - ! Nesten uhyggeleg så avhengige ein blir av dette her. Når det attpåtil er folk som har vore døde i lange tider vi leitar etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Gubben lurer på hvorfor jeg bruker så mye tid på de folkene så har vært død i flere hundre år, i stedet for på de som lever ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Det er problemer med serveren på Digitalarkivet, noe vi selvsagt må avfinne oss med. Feilen vil nok bli rettet. Men jeg har 'oppdaget' at går jeg inn på Digitalarkivet via Google, kan jeg arbeide med Kirkebøker etc. selv om serveren på Digitalarkivet ligger nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Reidar, det er et slikt nesten gratis abonnement her i Norge også. 159 pr mnd til det selskspet og 60 til Telenor. Stort sett gratis å ringe til den vestlige verden. (Jeg måtte kutte det da vi fikk en pakkeløsning m/ fiberkabel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Vet ikke om det er en misforståelse ute å går, men Dirndl har veldig lite med telefonering å gjøre. Kanskje med summetonen? Det er altså en tysk kvinnelig folkedrakt, og dette var det beste bildet jeg fant i farten:

bilete9526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Til Reidar i (13):Dirndl er vel forlengst innført i Noreg, men her kallar det bunad no for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

11-12: Det har for så vidt ingenting med Google å gjøre, men selve bildene ligger på en egen server som ikke har vært råka av nedetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser at det nå har kommet melding om at DA har problemer. Flott at de opplyser om det. Da øker tålmodigheten min betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

I går kveld kom jeg i det heletatt ikke inn på noe som helst på Digitalarkivet, og jeg forsøkte også via google uten hell. Da jeg hadde samme problem tidligere 2 ganger var forsøkene på det sent på kveld, og jeg trodde det oppdatering eller noe slikt på gang. Nå forstår jo at Digitalarkivet har problemer med serveren(trodde kanskje feilen var hos meg også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.