Gå til innhold
Arkivverket

[#78874] Det går utrolig tregt på DA i dag. Hva er feil?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Det beveger seg omtrent ikke. Kommer ikke inn på databasene. Digitalarkivet.no virker ikke.Jeg gikk ut av Digitalarkivet, og kommer ikke inn igjen via digitalarkivet.no. Tilslutt klarte jeg det via en gammel adresse til 'da2.uib', så den virker i det minste. I går var det lignende problemer med kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Digitalarkivet gjør bruk av flere severe. De siste dagene har hovedserveren slitt. Den stanser helt opp flere ganger i døgnet, og må da manuelt restartes. Vi har selvsagt kjørt tester på den, men har så langt ikke funnet feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Piro

Leser innleggene datert 8 juni og 9 juni, men nå er vi kommet til 18 juni og de samme problemene har vært til stede disse siste dagene. Hva er problemet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Leser innleggene datert 8 juni og 9 juni, men nå er vi kommet til 18 juni og de samme problemene har vært til stede disse siste dagene. Hva er problemet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Leser innleggene datert 8 juni og 9 juni, men nå er vi kommet til 18 juni og de samme problemene har vært til stede disse siste dagene. Hva er problemet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har hatt store problemer med hovedserveren til digitalarkivet de siste ukene. Den har tilsynelatende helt umotivert stanset 1-4 ganger i døgnet. Vi har forsøkt å finne årsaken, men det har ikke latt seg finne noen enkel forklaring.Fredag 18. juni flyttet vi innholdet på hovedserveren over på en av de andre serverne, og døpte denne om, slik at den skulle overta funksjonen til den gamle hovedserveren. Det ser ut til å ha gått bra, bortsett fra at en del lenker/pekere synes å svikte.Så vidt jeg kan se fungerer folketellingene på prestegjeldsnivå, men det kommer feilmelding om man forsøker seg på landsdekkende søk.Vi skal selvsagt forsøke å få alle lenker/pekere rettet, men jeg er redd vi må inn i neste uke før det kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.