Gå til innhold
Arkivverket

[#78883] Anders Jacobsen og Anne Johnsdtr. Eiker, Buskerud


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Anders og Anne gifter seg 20-06-1822 i Haug, Eiker. De er henholdsvis 28 og 25 år gamle. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1150&idx_id=1150&uid=ny&idx_side=-237>Lenke Navn på fedre er ikke oppgitt.Kjenner noen til disse to og kan kjelpe med forelre til begge?Til Anders er det to sterke kandidater: Lenke og Lenke, men hvem av de kan det være?Når det gjelder Anne har jeg en kandidat som fosterbarn her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Jeg har tittet litt på den her.Bak navnet til begge to står det nok ett navn.På Anders står det noe sånn som Schiefstad...Dette er også etternavnet til forloverene.I klokkerboken kan du se det litt tydligere: Nummer 19 Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Klokkerbok nr. I 1 (1814-1832), Ekteviede 1822, side 424-425. Permanent sidelenke: LenkePå Anne står det noe som ligner Semsjå??Dette er sikkert lettere for andre å tyde.Men dette er kanskje navn på gårdene de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vil tro at dette er Anne Johnsdt. i 1801 Lenke Kanskje faren het John Johnsen (bare gjetning)Bak navnet til Anders ved vielsen tror jeg det står Schiestad eie, og bak Annes Semb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk for innspill (tilbake etter en liten oppgradering av PC)Først til Arnt Hole (5) Da kan jeg vel lande på at den krabaten som er født på BAGSTEVOLDEIE er 'min' Anders [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=dp06241785&gardpostnr=1972&personpostnr=5912&merk=5912#ovre>LenkeNår det gjelder Anne blir det litt værre dersom hun på Sembeie er rett anne. Hun er i 1801 fosterbarn uten noen antydning der om hvem foreldrene kan være. LenkeOm det kan være til noen hjelp har jeg funnet 2 barn av Anders og anne: Ole f. 01-02-1823 Lenke og Johannes f. 16-09-1827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Takk for innspill Jon, men det er foreldre til både Anders og Anne jeg står fast på. Aktuell linje fremover i tid er under kontroll. :-)Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.