Gå til innhold
Arkivverket

[#78884] Marie Mathilde Torgrimsdatter/Theodor Sigmundsen Klungland g. Brunlanes 1884


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Dette paret gifter seg i Tanum kirke, Brunlanes 20.des 1884Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7772&idx_id=7772&uid=ny&idx_side=-184>LenkeDa hadde de allerede datteren Thora, som døpes i Tanum krk 23.mars 1884 Permanent sidelenke: LenkeI en folketelling for Larvik 1885 finner vi familien her:LenkeDet neste sikre jeg vet om familien er at Marie Mathilde og en udøpt datter dør samtidig og blir begravet i Porsgrunn i januar 1899Permanent sidelenke: LenkeFør dette hadde de fått en datter som de kalte Ruth. Hun ble nok siden oppfostret hos sine besteforeldre i kjose, Brunlanes. Vi finner henne der i FT 1900LenkeHun er her registrert som født i Arendal. Hun døpes i Kjose krk, Brunlanes 16.okt 1901Permanent sidelenke: Lenkeog konfirmeres i samme kirke 26.sep.1909Permanent sidelenke: LenkeSiden hun ikke er døpt i Arendal, er det vanskelig å finne noe om familien i kirkebok derfra.Theodor emigrerer fra Christiania 15.jun.1907 med Quebec som reisemålLenkeDet jeg er interessert i å vite mer om, er følgende:- Hvor blir det av datteren Thora? - Er det født flere barn i tidsrommet 1885 - 1898? (det ville jo vært sannsynlig) - Går det an å finne igjen Theodor etter at han er emigrert?Marie Mathilde hadde også fått et uegte barn med Ludvig Kristoffersen 9.des 1880. det var Leonie, døpt i Tanum krkPermanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved dåpen til Leonie står bopel Agnæs.Kan det være i Fredriksværn/Stavern? Iså fall har jeg en kandidatLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Takk for hjelpa! Jeg fant henne også med fødselsdato i Dis gravminner. Og det rare er at den dama vet jeg jo om fra før, men har ikke visst at familierelasjonene var slik. Du er kjemperask og kjempeflink til å hjelpe alle 'i nød'Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sissel Johnsen

Løfter opp dette temaet igjen jeg. Lurer fortsatt på hvor det ble av Thora. f. 1883, og om Marie Mathilde og Theodor fikk flere barn før hun døde. Og hvor ble det av Theosor i Amerika?Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Så flott Carsten! Du er virkelig en hjelpende hånd i alle sammenhenger. Denne karen var helt ukjent for meg. Lurer på hvorfor han heter Meldal. Vi får forske videre.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Du Carsten, jeg er stum av beundring over din utrolige hjelpsomhet og ditt fantastiske ørneblikk! Igjen tusen takk!Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Helt sikkert. Det reiste jo en bror året etter og faren et par år etter det. Da blir det kanskje verre å spore videre. Men man skal aldri gi opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Jaså, han var aktiv i tjenesten skjønner jeg. Kanskje han har drevet på nede i Arendal også, der dattera Ruth ble født? Synd de ikke fikk døpt henne der, for da er det vel ikke noen dokumentasjon for henne fra Arendal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Denne Theodor ga seg ikke så lett. Her døper han en datter i Gjerpen i 1903, og da har han bosted i Ulefos. Så kanskje vi må leite i de bøkene ogsåPermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.