Gå til innhold
Arkivverket

[#78888] Backup/sikkerhetskopiering


Gjest Kristine Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristine Tangen

Hei.Hvordan - og hvor - sikkerhetskopierer dere slektsdata?Ønsker alle en fortsatt fin midtukekveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Sikkerhetskopiering kan gjøres på mange måterHvis du bruker en slektsprogram, for eksempel Brothers Keeper, er det en innebygget backup-løsning hvor du kan og bør kopiere over filene til for eksempel en minnepenn, cd, dvd eller en ekstern hardisk.Selv gjør jeg ikke bare en av delene, men alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

I tillegg til det Lars Ove nevner, så er det greit å avtale med et par kjente som kan ta i mot fila på email. Samt at du kan sende til egen konto hvis du har minst 2 egne webbaserte kontoer. Legg inn en rutine om å gjøre minst et par av ovennevnte tips 1x i uka, f.eksVirker kanskje litt paranoia å gjøre alt dette, men å miste slektsdata er verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og du kan også få Microsoft Office med 25 GB gratis, og alt du legger inn blir liggende på en ekstern server: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I tillegg til forannevnte muligheter, så kan vi som har Embla ta sikkerhetskopi til Embla's server via internett. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Flere nettleverandører har også former for lagring, et eksempel er 'sikker lagring' hvor første delen er gratis, men man ved større volum må betale en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Går fint an å bruke MSN sin Skydrive også. Lett å opprette dersom man har hotmail fra før. Adressen er http:\\skydrive.live.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Pedersen

Jeg bruker Brothers keeper. Har forsøkt å ta backup både med cd og minnepinne, men får det ikke til å fungere. Har noen et tips om hvordan jeg skal få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hvilken versjon av programmet bruker du. Siste versjon er 6.4.8 Foreslår at du tar kontakt med Support for programmet eller via BK-Nordic.Detaljer om det finner du i hjelpefilen til programmet.Har desverre for lite opplysninger om den versjon og ditt oppsett til å hjelpe deg her, men ta kontakt. Du finner også hjelpen på http://www.bkwin.info/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Pedersen

Takk for svaret. Jeg har versjon 6.1. Skal forsøke på de mulighetene du nevner og se om jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg bruker Cobian Backup til minnepenn. Tar bare noen sekunder i mitt tilfelle å legge over endringer siden sist. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

til 11Siden du bruker 6.1, bør du hente ned fullversjonen og ikke bare for oppgradering. Hvis du har vansker, kan du betale og få tilsendt Oppdaterings-CD fra produsenten.Vær oppmerksom på hvis du har skiftet fra XP til Vista eller 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Pedersen

Takk for gode råd. Jeg vil selvsagt gjerne ha fullversjonen, men jeg benytter en uregistrert utgave. Kan jeg laste ned fullversjon og så registrere og betale eller må jeg registrere og betale først. Jeg har fortsatt XP. Mine datakunnskaper er minimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det betyr ingen ting hvilken rekkefølge du gjør dette. Uregistrert versjon har en del begrensninger som først blir aktive ved at du legger inn registreringskode.Det er 9 år siden 6.1. kom på markedet.Versjon 6.4 inneholder betydelig forbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lise Pedersen

Tusen takk for all hjelp. Versjon6.4 er innstallert og betaling for registrering er overført til norsk konto.Håper innbetalingen betyr at jeg blir registrert. Nå skal jeg forsøke backup og håper det lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det burde går greit. Bruk gjerne hjelpefilen hvis det er noe du lurer på. Et forslag er også å knytte seg til den Nordiske E-postlisten 'BK-Nordic'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.