Gå til innhold
Arkivverket

[#78890] Flera Hunstad i Nes, AK. Hur registrera?


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

För första gången har jag nu råkat ut för samma gårdsnamn i samma socken och kommun och undrar hur ni andra gör för att skilja dem åt? I detta fallet är det gården Hunstad i Nes, AK. Det gårdsnamnet finns dels i bind 3 och dels i bind 4 i Nes bygdeböcker och om jag förstått det rätt ligger båda också i samma socken (=huvudsocken Nes). Naturligtvis har jag rötter på båda gårdarna.Tacksam för tips hur jag kan regga dem och särskilja dem? Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Jörgen.Hva med gårds- og bruksnummeret? Hunstad ved Ua i bok 3 er g. nr. 134 og den i bok 4 har gårdsnummer 162. På dette gårdsnummeret er det i tillegg Øvre og Nedre Hunstad. Disse gårdene ligger i et område som kalles Runnibingen, så da kan gårdsnavnet f. eks. bli Nedre Hunstad i Runnibingen g.nr. 162 b.nr 1. (Litt langt, kanskje..)Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Hej Anne-Lise!Stort tack för tips! Har inte bok 3 hemma så jag kunde kolla men om det Hunstad ligger vid Ua så skriver jag Hunstad-Ua respektive Hunstad-Runnibingen :-) Toppen!Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.