Gå til innhold
Arkivverket

[#78897] Hjelp til oppslag i Gards og Ættesoge for Kvinnherad, Hordaland bind 3, Svoldal


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til oppslag på gården Svoldal i Kvinnherad bind 3. Den 22.11.1755 døpte Jon Amundsen og Inger Olsdtr. en sønn Amund. Han var ektefødt. Hva sier bygdeboka om denne familien. Et par med samme navn får oså en sønn Amund døpt 12.04.1759 i Bergen, men de var bosatt på gården Holmedal i Askøy. Jon døde der 31.05.195, født ca 1718. UInger døde samme sted året før, den 12.01.1794. Alder ved død tilsa at hun var født rund 1710, men trolig noe senere. Trolig fikk de også en sønn Ole i 1764. Jeg lurer på om dette kan være samme paret som fikk barn i Kvinnherad i 1755. Sier bygdeboken no om en datter Marthe? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Ikkje mykje å hente fra bygdeboka. Her nevnes en Jon Andersen g. Ingrid Olsdatter, muligens er Jon Andersen samme mann som Jon Amundsen (mulig fra Ljones). Barn a. Anna f.1740 b. Helga f.1750 c. Martha f.1752 d. Amund f. 1755. Jon Amundsen var tilflyttar og overtok bruket etter Olav Kristoffersen. Det er det som står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for oppslag Oddvar. Jeg holder likevel en knapp på at dette er rette paret. De får en sønn Amund i Bergen i 1759, men er ikke gift der. Jeg tror at denne familien dro fra Svoldal til Bergen.Her er dåpen til Martha i 1752. Midt på høyre side, venstre kolonne. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11551&idx_id=11551&uid=ny&idx_side=-166>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.