Gå til innhold
Arkivverket

[#78902] litt lesehjelp på Lurøy/Træna


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Pedersen

JEG LESER: Dia 1 ma p Epiphan(ia): Døpt Lars Hansen Klockers Tvillinger. Sønnen N: Hans: Test Proust Leganger, Jens Jørgensøn, Christen Hansen, Ane Christensdatter, Gundborg Henrichsdatter. Døpt Datteren N: Dorothea. Lars Hanson, Hagen Bertelsøn, Jonella Jørgensd. Synneve ?ulsdatter, Lava Jørgensdatter Sandøen. Lars Hansens kone ble introdusert samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Fantastisk -hvorfor så jeg ikke tvillingen?Da får jeg lete videre. Jeg finner ikke helt ut hvor disse kommer fra, men tror de kommer fra Dørvær på Træna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Ja, jeg ser ikke noen annen måte å lese dette på enn at Lars Hanson opptråtte som klokker i Træna. Jeg kan se litt på disse personene i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det er interessant pga at slik jeg forstår det så er Dørvær ett stykke fra selve Træna. Jeg er litt usikker på hvor kirken på Træna er, men det vil være naturlig at en klokker bor relativt nært kirken.Flott om du ser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.