Gå til innhold
Arkivverket

[#78904] Peder Erichsen Lochert


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Denne er ett lite mysterium for meg.Trekilen har ham her: [url="http://trekilen.com/slekt/toril4k/sidaf/h___hqpf.htm>LenkeJeg har akkurat sporet datteren Beret til Helgeland, veldig interessant.Men jeg skulle gjerne funnet ut hvor Peder Erichsen kom fra. Etternavnet Lochert er det trekilen som nevner. Jeg er litt usikker på det. Ser den ene sønnen er døpt Lochert. Moren er av Jentoft familien så han har fått dette navnet også. Ellers er det ikke brukt som døpenavn på noen av de andre.Ifølge innrulleringsmanntallet er han født i 1713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Lochert-slekta kom frå Skottland til Bergen ca. år 1600. Dei spreidde seg derifrå mellom anna til Langenes i Øksnes kommune i Vesterålen. Det kan vere denne greina du har kome borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Noe av de samme personene er diskutert i tema 77242. Men det står ikke noe mer om Peder Erichsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Takk for den. Det var interessant, men ikke noe om Peder Erichsen sine foreldre. Jeg ser at en etterkommer kalte ham Petter Christian, det kan være nyttig å notere seg.Jeg skal prøve å se på skiftene etter etterkommerene og se om noen av dem har noe sølv som har inskripsjoner som kan være nyttige å notere seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.