Gå til innhold
Arkivverket

[#78905] Hva skjedde med oldefars søstre?


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Maren Olava ble født i Sandsvær av uekte foreldre. Disse giftet seg senere. Maren ble konfirmert i Gransherad. Hun står som født nr. 104. Lenke Etter dette kan jeg ikke finne henne. dersom noen kan hjelpe meg blir jeg kjempeglad.Søsteren Karen Kristine ble født i Sandsvær i 1875. Hun ble også konfirmert i Gransherad. Dersom noen har tips å komme med ville det glede meg. Min mor sier den ene av disse jentene skal ha flyttet tilbake til Sandsvær/ Kongsberg, men jeg klarer ikke finne noen av dem som gifte hverken i Gransherad eller Sandsvær/Kongsberg. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Det er mange med navn Maren Olava som er registrert i Disnorge.no/gravminner, ikke alle oppgitt med fødselsår 1869, så det er et mulig spor, men litt vel mange alternativer...Hvor mange med navn Karen kan ha vært født 4. januar 1875? Ikke godt å si. En *mulighet* er dog her:LenkeDTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen.Skjønner nå hvorfor min mor har sagt hun hadde familie som het Skogholt. Nå gjenstår det bare å finne ut hvor Maren Olava ble av?Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk. Nå er jeg meget glad. Endelig har min oldefars familie begynt å 'ta form'. Slektstreeet mitt ser med ett meget mer riktig ut.Gleder meg til å fortelle min mor at hun har hatt rett angående slekten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk. Nå er jeg meget glad. Endelig har min oldefars familie begynt å 'ta form'. Slektstreeet mitt ser med ett meget mer riktig ut.Gleder meg til å fortelle min mor at hun har hatt rett angående slekten.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Da var muligens Gullik gift tidligere, sønnen Jacob 1885 Kildeinformasjon: Telemark fylke, Atrå i Tinn, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1922), Fødte og døpte 1885, side 25. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Vielsen til Gunleik (ikke Gullik som jeg skrev feil ovenfor) Kildeinformasjon: Telemark fylke, Atrå i Tinn, Ministerialbok nr. I 7 (1878-1922), Ekteviede 1883, side 179. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Dette er trolig Gunleiks dåp Kildeinformasjon: Telemark fylke, Atrå i Tinn, Klokkerbok nr. I 2 (1851-1883), Fødte og døpte 1852, side 8. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Fantastisk så mye som har kommet frem i dag. Nå mangler jeg bare opplysninger om hva som skjedde med barna til Lina Marie (født før hun giftet seg). De het Anne Olsdatter (født 07.03.1900)og Helga Kristine (født 09.12.1901) Begge disse er født i Gransherad under Skogholt. Dersom noen sitter med opplysninger om disse jentene blir jeg ekstra glad.Mvh. Inger-Marie Mvh. Inger.Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.